زمینه‌های گردشگری بین اصفهان و شهرهای چین توسعه یابد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: زمینه‌های گردشگری میان شهر اصفهان و شهرهای چین باید توسعه پیدا کند و در این راستا یکی از اقدامات در حال انجام فراهم کردن فضای مناسب از جمله اقامتگاه‌ها، غذاها و تفریحات مناسب برای گردشگران چینی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن یارمحمدیان، ظهر امروز (شنبه) در نشست مشترک با مدیران ارشد شرکت های چینی جهت بررسی فرصت‌های همکاری اظهارکرد: اصفهان دارای هفت اثر ثبت شده جهانی است که از این تعد پنج اثر در زمره میراث ملموس و دو اثر در زمره میراث ناملموس قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اصفهان در سال ۲۰۰۷ به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن کشورهای اسلامی شناخته شد، افزود: در سال ۲۰۱۵ نیز اصفهان موفق به کسب دو رتبه جهانی در زمینه شهر خلاق و شهر جهانی صنایع دستی شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه اصفهان در سال ۲۰۱۸ نامزد پایتخت گردشگری جهان اسلام بود، ادامه داد: اصفهان که در چهار دوره پایتخت کشور بوده، دارای ۲۲ هزار جاذبه و اثر تاریخی است که از این تعداد ۱۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده‌ است.

یارمحمدیان اضافه کرد: گردشگری، به عنوان محور توسعه استان در نظر گرفته شده است و در ذیل این سند تصمیماتی اتخاذ شده تا محوریت استان در زمینه گردشگری محقق شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش کشور چین در ارتباطات اقتصادی، اجتماعی و گردشگری تأکید کرد: زمینه‌های گردشگری میان شهر اصفهان و شهرهای چین باید توسعه پیدا کند و در این راستا یکی از اقدامات در حال انجام فراهم کردن فضای مناسب از جمله اقامتگاه‌ها، غذاها و تفریحات مناسب برای گردشگران چینی است.

کد خبر 342650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.