سازمان "صمت" نظارت جدی بر خصوصی سازی‌ها داشته باشد

استاندار اصفهان با انتقاد از عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در مورد خصوصی سازی برخی واحدهای تولیدی گفت: این سازمان باید نظارت مستمری بر این روند داشته باشد تا افراد ذی صلاح در آن فعالیت کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،  محسن مهرعلیزاده در همایش امتنان از کارگران نمونه استان اصفهان با بیان اینکه کارگران زحمتکش ترین و در عین حال بی ادعاترین افراد جامعه هستند، گفت: جامعه ما، هم از بُعد قانون و قوانین اجتماعی و هم از بُعد مسائل اخلاقی و تعهدات دینی و اعتقادی شرایط خوبی دارد، به این نحو که اگر تعارضی و یا اختلاف نظری در تصریح قانون ایجاد شود، اعتقادات و باورهای شرعی و تدین کارگر و کارفرما در راستای رعایت عدالت و انصاف به حل مشکلات کمک خواهد کرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه شرایط بد اقتصادی واحدهای تولیدی، عدم اشتغال و یا عدم کار مفید برای کارگران را بدنبال داشته است، افزود: برخی از واحدهای اقتصادی با نیروی مازاد روبرو هستند ولی این به‌معنای اضافه بودن کارگران نیست و مدیریت باید به نحوی عمل کند که نه تنها این افراد مشغول به کار شوند بلکه در جهت توسعه ی اشتغال به عنوان چشمه جوشان نیز عمل نمایند و این همان تعهد اخلاقی است.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه صدها واحد تولیدی در استان وجود دارد که با ظرفیت بسیار کمتر از حداکثر ظرفیت خود، کار می‌کنند، اظهارکرد: برخی خصوصی‌سازی ها منجر به قرار گرفتن افرادی غیر متخصص در مدیریت این واحدها شده است که این امر به نوعی مخالف سیاست‌های نظام،  منویات مقام معظم رهبری و ساز و کارهای اجرایی دولت بوده و مشکلاتی را در واحدهای صنعتی ایجاد کرده است.

کمک قبل از نابودی

استاندار اصفهان افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت با نظارت مستمر نباید اجازه دهد که افراد غیر متخصص به اسم خصوصی سازی مدیریت واحدهای صنفی را به عهده بگیرند زیرا این امر مشکلاتی را برای واحدهای صنفی ایجاد می کند.

مهرعلیزاده تصریح کرد: این سازمان باید اندیشه و فکر به واحدها تزریق و در جهت آینده نگری به توسعه‌ی صنایع کمک کند که چه مجوزهایی برای توسعه صنایع و بهره برداری داده شود و افرادی که باید در راس مدیریت واحدها قرار بگیرند را نیز مشخص نماید.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در ابتدای ورود به استانداری اصفهان دستیار ویژه‌ای آشنا به مسائل کلان استان انتخاب و او را نسبت به بررسی مشکلات تولیدی استان مأمور کردم، افزود: ابتدا صدها واحد تولیدی بیمار مشاهده شد که دستگاه‌های مربوطه را موظف به پیگیری مشکلات آن‌ها کردم تا قبل از اینکه این واحدها به کلی از بین بروند به آن ها کمک شود.

تاسیس کلینیک صنعت

وی با بیان اینکه به ابتکار اتاق بازرگانی، کلینیک صنعت راه‌اندازی خواهد شد، افزود: در این کلینیک مدیران موفق استانی که سالها در این زمینه فعالیت می‌کنند و چند هزار کارگر دارند، در خصوص واحدهای بیمار اظهار نظر کرده، مشکلاتشان را شناسایی و برای حل آن راهکار ارائه کنند.

محسن مهرعلیزاده علت اصلی بالا بودن ۲ درصدی میانگین بیکاری در استان اصفهان نسبت به میانگین کشوری را سرمایه‌گریزی خواند و افزود: مدیران کل فکر نکنند اگر به سرمایه‌گذار امتیازی بدهند برای آن‌ها مشکل‌ساز خواهد شد، تقوای تولیدکننده و سرمایه‌گذار از مسؤولان و مدیران بیشتر است چرا که ریسک موجود را پذیرفته و در جهت سرمایه گذاری اقدام نموده است.

اگر صرفه جویی نشود...

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه امسال در بی آب ترین و بی سابقه ترین سال از نظر ورودی آب به حوضه‌ی زاینده رود قرار داریم، اضافه کرد: اگر مردم ۲۰ درصد در مصرف روزانه آب شرب خود صرفه‌جویی نکنند در تیرماه دچار مشکل خواهیم شد با این وجود علی‌رغم مشکلات کم‌آبی در استان اصفهان اجازه تعطیلی هیچ واحد صنعتی را به دلیل کم‌آبی نخواهیم داد.  

مدیر ارشد استان در پایان یادآور شد: همه مردم به خصوص کشاورزان تحمل کنند تا از این یک سال استثنایی عبور کنیم تا از سال آینده با برنامه‌ها و طرح هایی که اجرا خواهد شد شاهد اتفاقات خوبی برای آب زاینده‌رود باشیم.

کد خبر 342647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.