۱۲ پروژه در میدان مرکزی میوه و تره بار و شهرک کارگاهی پینارت به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: عصر امروز (شنبه) ۱۲ پروژه با هزینه ۱۲۷ میلیارد ریال در میدان مرکزی میوه و تره بار و مجموعه‌های کارگاهی شهرک کارگاهی پینارت به بهره‌برداری می‌رسد.

اصغر کشاورز راد در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: این سازمان در نظر دارد در مجاورت میدان مرکزی مکانی برای استقرار صنایع تبدیلی از قبیل سورتینگ میوه، بسته‌بندی، تهیه کنستانتره‌ها، سردخانه، بازیافت و به طور کلی استفاده از روش های علمی برای توزیع و صادرات میوه و تره بار را فراهم آورد.

وی افزود: سازمان در راستای اصل ۱۴۴ قانون اساسی با مشارکت بخش خصوصی اقدام به تهیه سالاد بسته بندی شده، تهیه و بسته‌بندی میوه خشک و آماده سازی و بسته‌بندی، انبار و توزیع تخم مرغ در میدان مرکزی کرد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان به منظور توسعه میدان مرکزی و افزایش حجم بار ورودی و خروجی میدان مرکزی میوه و تره‌بار اقدام به ساخت تالار ۲۶ با مساحت چهار هزار و ۸۰۰ متر مربع در ۲۸ غرفه کرده است، گفت: این غرفه‌ها شامل طبقه همکف در متراژ ۳۱ مترمربع دفترکار و سرویس بهداشتی، ۳۱ مترمربع فضای بارانداز و ۳۱ مترمربع دفاتر در نیم طبقه، فضای سرپوشیده توقف خودروها به مساحت یک‌هزار و ۸۵۰ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۴۷ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال است.

وی با اشاره به پروژه فیلتراسیون آب فضای سبز، تصریح کرد: جنگل ها و فضای سبز میدان مرکزی میوه و تره بار به صورت هفتگی به ۵۰۰ متر مکعب آب  نیاز داشته که این آب از چاه‌های اجاره‌ای اطراف رودخانه زاینده رود تامین و با لوله کشی به مخزن رو باز در ضلع جنوب غربی میدان هدایت و  ذخیره سازی شده و از آن مخزن بر حسب نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کشاورز راد با بیان اینکه آب موجود در این مخزن به دلایل مختلف دارای ذرات لجن، ذرات بزرگ موجود در آب و سنگ ریزه‌ها و در برخی موارد ضایعاتی از پلاستیک‌ها و مواردی از این دست بوده که باعث می‌شود تمام مسیر خروجی آبیاری های قطره ای دچار گرفتگی و مشکل شود، تاکید کرد: همچنین عدم تامین فشار لازم جهت آبیاری قطره‌ای از دیگر مشکلات موجود در میدان به شمار می‌رفت و با این شرایط نیاز مبرم به فیلتر کردن آب خروجی از منبع به همراه سیستم پمپاژ مناسب مورد نیاز بود، از این رو با کارشناسی صورت گرفته، سیستم جدید و به روز فیلتراسیون به منظور استفاده بهینه از آب و منابع آبی جهت فضای سبز میدان مرکزی میوه و تره بار با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال اجرایی شد.

وی تصریح کرد: برج نوری به منظور تامین روشنایی ورودی میدان مرکزی میوه و تره بار با استفاده از دکل خود ایستا به طول ۱۸ متر  با ۱۲ چراغ ۴۰۰ واتی و محدود پوشش به شعاع ۳۵متر اجرایی شد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به مجموعه احداث سورت و بسته بندی میدان میوه و تره بار افزود: در راستای استفاده حداکثری از امکانات موجود و افزایش ارزش افزوده از طریق به کارگیری بهتر و کامل تر از منابع موجود، پروژه احداث سوله‌های بسته بندی و سورتینگ ضلع شرقی و غربی میدان در سال ۱۳۹۵ اجرایی شد.

کشاورز راد با اشاره به احداث سوله های جدید در این میدان گفت: این مجموعه که شامل چهار سوله و به متراژ چهار هزار و ۴۰۰ مترمربع است با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۵۲۳ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

حل مشکل اسناد ۲۷ ساله  اراضی پینارت

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: مجموعه کارگاهی پینارت واقع در جاده ارغوانیه جنب جاده رضوان و کانال آب واقع و در راستای کمیسیون ماده ۵۶ و در اجرای ماده ۱۳ آیین‌نامه قانون حفاظت و بهره برداری از اراضی ملی در سال ۱۳۷۰ به شهرداری اصفهان واگذار شد.

وی با بیان اینکه این محل در راستای آزادسازی مشاغل کارگاهی و سنگ تراشی‌ها در خیابان مشتاق و قسمتی از محل فوق جهت ساماندهی مشاغل واگذار شد، با ابراز خرسندی از  حل مشکل اسناد ۲۷ ساله  اراضی پینارت تصریح کرد: مجموعه کارگاهی پینارت به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع با ۸۰۲ کارگاه و فروشگاه احداث شده که با توجه به تداخلات و تجاوزات ثبتی تفکیک اسناد آنها کار بسیار سخت و غیر ممکن بود که با همکاری کارشناسان ثبت و پیگیری های انجام شده بعد از ۲۷ سال تفکیک اسناد به تعداد ۸۰۲ واحد به صورت تک برگی آماده واگذاری به متقاضیان دارای قرارداد سازمان و شهرداری اصفهان است.

وی با اشاره به پروژه احداث واحدهای کارگاهی t-u  شهرک کارگاهی پینارت (نیک اندیش)، گفت: این مجموعه با توجه به موقعیت جغرافیایی و دسترسی مناسب در راستای ساماندهی صنوف در نظر گرفته شده است.  

کد خبر 342610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.