نخستین مرکز معاینه فنی موتورسیکلت راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار شهرداری اصفهان از راه‌اندازی نخستین مرکز معاینه فنی موتورسیکلت خبر داد و گفت: یک موتورسیکلت چهار برابر خودرو آلودگی ایجاد می‌کند.

مجید طهماسبی در حاشیه نشست تخصصی حمل و نقل پاک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: سازمان مدیریت حمل ‌و نقل بار، چهار سال پیش با مصوبه وزارت کشور و با هدف سامان‌دهی ناوگان حمل ‌و نقل بار درون‌شهری، دنبال کردن مسائل زیست‌محیطی و مباحثی که ممکن است به تأسیسات شهری آسیب برساند، تأسیس شد.

وی افزود: در شهرداری اصفهان حوزه اجرایی مراکز معاینه فنی هم به این سازمان واگذار شده و یکی از مهم‌ترین اقدامات علاوه بر معاینه فنی خودروهای سبک تأسیس مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در سال ۹۶ بوده است که کمک شایانی به ایمنی عبور و مرور ناوگان حمل‌ و نقل بار در سطح شهر و ارتقاء کیفیت هوا خواهد کرد.

رییس سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار شهرداری اصفهان با اشاره به استفاده از دانش روز دنیا در این سازمان گفت: سیستم های پایش و پیمایش که سوخت مناسب هر خودرو را با توجه به مسیر پیموده شده و نیاز هر خودرو تعیین می‌کند در این سازمان استفاده می شود که در نمایشگاه ارائه شده است.

وی افزود: همچنین سیستم های محاسبه وزن خودرو بدون نیاز به توقف و محاسبه میزان خسارت به جاده و تأسیسات به صورت آن‌لاین برای نخستین بار در جاده‌های درون‌شهری به کار گرفته می‌شود.

طهماسبی از راه‌اندازی نخستین مرکز معاینه فنی موتورسیکلت در سال جاری خبر داد و گفت: یک موتورسیکلت تک سیلندر چهار برابر یک خودرو آلودگی صوتی و زیست‌محیطی ایجاد ‌می‌کند.

رییس سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار شهرداری اصفهان در ادامه اظهارکرد: در حال حاضر ۹ مرکز معاینه فنی سبک در اصفهان فعال است که روزانه بین ۸۰ تا ۸۵ دستگاه خودرو به هر مرکز مراجعه می‌کنند و چهار مرکز هم سال آینده به این تعداد اضافه خواهد شد.

وی افزود: روزانه۳۰ دستگاه خودرو به مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه می‌کنند و با اطلاع‌رسانی که در حال انجام است این تعداد به صورت مداوم در حال افزایش است.

طهماسبی گفت: یکی از برنامه‌های سازمان ایجاد توقفگاه و باراندازهای حومه شهر است که خودروهای سنگین دارای بار در این توقف‌گاه‌ها متوقف و بار آن‌ها سامان‌دهی و توزیع و در نهایت توسط خودروهای سبک وارد شهر ‌شود.

وی افزود: جلوگیری از آسیب به تأسیسات شهری، کاهش آلودگی هوا و مشکلات زیست‌محیطی از نتایج انجام این طرح است.

کد خبر 342512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.