توزیع هزار دوچرخه در شهر اراک

شهردار اراک گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر اراک هزار دستگاه دوچرخه، با تخفیف 30 درصدی در اختیار شهروندان قرار میگیرد و همچنین ادارات و کارمندان برای استفاده از دوچرخه به جای سرویس ادارات از تسهیلات برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داوود تاجران ظهر امروز(پنجشنبه) در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک، اظهار کرد: این نمایشگاه در اصفهان با جمع آوری و عرضه وسایل حمل و نقل ظرفیت بسیار خوبی را ایجاد کرده است.


وی افزود: طرح سه شنبه‌های بدون خودرو در شهر اراک اجرا می شود همچنین با هماهنگی استاندار و امام جمعه اراک به زودی برای استفاده همه مسئولان شهر از دوچرخه تعیین خواهد شد.


شهردار اراک ادامه داد: با مصوبه شورای اسلامی شهر اراک هزار دستگاه دوچرخه، با تخفیف 30 درصدی در اختیار شهروندان قرار میگیرد و همچنین ادارات و کارمندان برای استفاده از دوچرخه به جای سرویس ادارات از تسهیلات برخوردار خواهند شد.


کاوه فلک الافلاکی، رییس شورای شهر اراک نیز در ادامه ضمن تحسین برگزاری نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک در اصفهان، گفت: وسایل عرضه شده در ین نمایشگاه بسیار جالب و قابل توجه بود زیرا به موضوع مهم و دغدغه اصلی شهرها پرداخته است.


وی افزود: با توجه به معضل الودگی هوا در شهرهای بزرگ که نیمی از آن به مسئله حمل و نقل بازمی گردد، هدف ما از حضور در این نمایشگاه آشنایی با حمل و نقل پاک و گسترش آن در شهر اراک است.


 رییس شورای اسلامی شهر ادامه داد: استفاده از  دوچرخه، موتورهای برقی و انواع وسایل نقلیه پاک رو و جایگزین کردن ان ها جای انواع خوردو با سوخت های فسیلی  در شورای شهر اراک  به تصویب رسیده است.


وی با اشاره به برنامه بلند مدت برای ترویج حمل و نقل پاک گفت: فراهم کردن زیرساخت برای استفاده از وسایل حمل و تقل پاک، آماده سازی پیست های دوچرخه سواری و مناسب سازی معابر جهت استفاده عابران و دوچرخه سوران در دست انجام است.

کد خبر 342503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.