جزییات برنامه‌های تفریحی هفته اصفهان

رییس اداره امور تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ویژه برنامه های متنوع تفریحی در هفته فرهنگی اصفهان پیش بینی شده است.

نفیسه گلشیرازی در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن تشریح برنامه‌های اداره امور تفریحی در ایام هفته فرهنگی اصفهان، گفت: برگزاری مسابقه بازی‌های بومی محلی همراه با معرفی غذاهای بومی از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در پارک جنگلی ناژوان است.

وی افزود: در این برنامه روش طبخ غذاهای بومی که دیگر در میان خانواده های ایرانی رو به فراموشی بوده و همچنین بازیهای بومی که در قدیم در میان بچه‌ها رواج داشته و امروز فراموش شده است را به دختران نوجوان آموزش دادیم.

وی از برگزاری برنامه ویژه شهروندان ارشد در سالن حکمت باغ غدیر خبر داد و گفت: این برنامه نیز با محوریت آوازخوانی در دو بخش حرفه‌ای و غیرحرفه ای در حال برگزاری است که در بخش حرفه‌ای افرادی که پیش از این با استفاده از سازهای موسیقی روش خواندن آواز را آموخته‌اند و در بخش غیرحرفه‌ای افرادی که به صورت تفریحی و بدون استفاده از ساز آواز می‌خوانند، به اجرای برنامه می‌پردازند. 

رئیس اداره امور تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: برنامه "آوای فیروزه ای ماندگاران" به شدت مورد استقبال سالمندان قرار گرفته است، چنانچه شب گذشته یک مرد نابینا که نی می نواخت در جمع حاضر شد و به اجرای برنامه ای پرشور پرداخت. 

گلشیرازی از اجرای برنامه دیگری در پارک شهید رجایی و در مقابل کاخ هشت بهشت خبر داد و اضافه کرد: این برنامه در قالب بازی‌های بومی و محلی برای شهروندان ارشد طراحی و باعث جذب تعداد زیادی از گردشگران خارجی در این مکان شد. این ویژه برنامه نیز که بازخورد خوبی داشت تا آخرین روز هفته فرهنگی اصفهان برگزار می شود.

وی افزود: پرواز بادبادک‌ها برنامه دیگری است که روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در پارک صفه برگزار می شود که در این برنامه لوگوی اصفهان بر روی کاغذهایی چاپ شده و مواد اولیه در قالب یک بسته به کودکان داده می شود تا بعد از ساخت بادبادکها، آنها را به پرواز در آورند. 

وی اظهار کرد: همچنین یک عروسک‌گردان و یک روایت‌گر در برنامه حضور دارند که به روایت دلایل طراحی لوگو برای نوجوانان می‌پردازند. این برنامه با اجرای مسعود روشن پژوه برگزار می شود که به اجرای برنامه پرطرفدار مسابقه محله نیز در کنار برنامه پرواز بادبادکها می پردازد.

گلشیرازی از اجرای برنامه دیگری در صبح روز جمعه خبر داد و گفت: افتتاح هندبال ساحلی عنوان برنامه ای است که برای بانوان در پارک ناژوان و برای آقایان در زمینی به مسافت صد متر از پارک ناژوان افتتاح می شود که این مسابقه به صورت کشوری هر سال در هفته فرهنگی اصفهان اجرا و در تقویم فدراسیون هندبال هم ثبت شده است.

وی با بیان اینکه همایش کارآفرینی با محوریت جوان و تفریح عنوان برنامه دیگری است که در این ایام برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان برگزار می‌شود تا بازار تفریح اصفهان در آن معرفی شده و نظر کارآفرینان برای طراحی ایده‌هایی نو در زمینه ایجاد بازار تفریح در اصفهان جلب شود.

کد خبر 342475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.