پنجمین جشنواره بین‌المللی "تبریزی‌ام" افتتاح شد

پنجمین جشنواره بین‌المللی "تبریزی‌ام" با حضورچندی از نمایندگان شورای اسلامی شهر تبریز هنرمندان و مهمانان خارجی به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز، سازمان فرهنگی هنری شهرداری کلانشهر تبریز، همزمان با آئین‌های نکوداشت تبریز ۲۰۱۸،   پنجمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز شهرو شهروند "تبریزی‌ام" را به طور رسمی برگزار و افتتاح کرد.

از ۲۰ دی ماه سال ۹۶با یک کارناوال شهری بسیار باشکوه پنجمین جشنوار بین‌المللی "تبریزی‌ام" شروع شده که پنج اردیبهشت ماه باری دیگر این مراسم افتتاح و در ۱۰ اردیبهشت ماه مصادف با شب نیمه شعبان این جشنواره را به مرحله پایانی می‌رسد.

در این جشنواره بین‌المللی ۱۰ کشور خارجی شامل کشورهای عراق، تاجیکستان، ایتالیا، قزاقستان، آلمان، اتریش، آذربایجان، مقدونیه، ترکیه و گرجستان با ۱۲ نمایش در بخش مسابقه جشنواره حضور یافته تا آثار خود را به نمایش در آورند.

هدف از برگزاری این جشنواره بازنمایی پتانسیل‌ها و جایگاه فرهنگی، هنری، تاریخی و علمی تبریز در منطقه به موازات رویدادهای تبریز ۲۰۱۸، تولید آثار نمایشی ممتاز مبتنی بر آموزش فرهنگ شهر و شهروندی و اخلاق شهروندی، بازخوانی دوباره تعالیم مرتبط با مهارت‌های زندگی شهری، بازنمایی و معرفی خدمات انجام گرفته از سوی کارمندان خدوم شهرداری تبریز و سازمان‌های وابسته، نمایش مشکلات و معضلات شهروندی در قالب‌های هنری به منظور تلاش در جهت رفع و بهینه سازی رفتارهای اجتماعی، تلاش در جهت تحقق رعایت حقوق شهروندی از سوی شهروندان، انعکاس هنرمندانه زیبایی‌های فضای شهری است.

شایان ذکر است این جشنواره از پنج الی ۱۰ اردیبهشت ماه در محل پارک ائل گلی تبریز برگزار می‌شود که روز آخر به ایستگاه آخر رسیده و به کار خود خاتمه می‌دهد.

کد خبر 342454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.