فاتحی: سرفاصله حرکت مترو از آزادی تا صفه کاهش می یابد

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: قرار است تا پایان خردادماه ایستگاه‌های آزادی و صفه به صورت کامل تکمیل شود تا سر فاصله زمانی حرکت مترو در این محور به ۱۵ دقیقه برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فاتحی صبح امروز ( چهارشنبه) در نشست جانبی نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک گفت: در حال حاضر خط یک مترو از خیابان امام خمینی(ره) تا پایانه صفه راه اندازی و در اختیار شهروندان قرار دارد.

وی با بیان اینکه با افزایش طول خط یک تعداد مسافران مترو افزایش یافته است، افزود: روزانه حدود ۴۵ هزار نفر مسافر از این حمل و نقل پاک برای سفرهای خود استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان با بیان اینکه در سال جاری قیمت بلیت مترو از خیابان امام خمینی تا پایانه صفه ۷۰۰ تومان است، ادامه داد: بیش از ۲۰ کیلومتر سفر با مترو اصفهان با هزینه ۷۰۰ تومان عاملی برای تشویق مردم برای سفر با این وسیله است.

فاتحی با بیان اینکه استفاده از مترو می‌توانند مشکلات آلودگی هوا را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: بخشی از عملیات اجرایی میدان آزادی و صفه تکمیل شده است و امیدواریم تا پایان خردادماه به صورت کامل این ایستگاهها تکمیل شود تا سر فاصله زمانی حرکت مترو به ۱۵ دقیقه برسد.

وی با بیان اینکه متولی مترو از صفه تا بهارستان، سازمان مسکن و شهرسازی است، گفت: قرارداد ریل گذاری این خط با پیمانکاران در سال گذشته منعقد شده است، این خط ممکن است به دلیل مشکلات مالی به کندی پیشرفت کند، اما امیدوار هستیم تا پایان سال آینده تکمیل شود.

وی اضافه کرد: باید اطلاع رسانی های لازم برای استفاده شهروندان از مترو انجام شود، زیرا سعی کرده ایم علاوه بر ایجاد ایمنی مترو، سرویس‌دهی منظمی در اختیار شهروندان قرار دهیم.

فرهنگ استفاده از مترو باید از سنین پایین نهادینه شود

عسگرحسین پور، مدیر ایمنی و سوانح مترو در این نشست اظهار کرد: تمام نکات ایمنی در قطار شهری اصفهان برای آسایش و آرامش شهروندان اجرا شده است.

 وی ادامه داد: شهروندان در هنگام استفاده از مترو و در ایستگاهها باید به نکات ایمنی توجه کنند.

 مدیر ایمنی و سوانح مترو تاکید کرد: ورود به حریم ریلی قطار شهری ممنوع است ضمن اینکه مردم باید شیوه صحیح استفاده از آسانسور را بدانند.

 حسین پور با بیان اینکه اگر اتفاق ناگواری در ایستگاه‌های مترو رخ داد شهروندان ضمن حفظ آرامش خود باید در اولین فرصت به پرسنل قطار شهری اطلاع دهند تا امداد رسانی انجام شود، اضافه کرد: آموزش و فرهنگ استفاده از مترو باید از سنین پایین نهادینه شود از همین رو تاکنون برای ۳۰ مدرسه برنامه آموزشی برگزار شده است.

نصب سیستم‌های ایمنی در مترو اصفهان 

مهدی امیری، مدیر ایمنی، بهداشت و پدافند غیرعامل مترو اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: موضوعات ایمنی مترو یک بحث مهم است بر این اساس ۱۰ الی ۱۵ سیستم ایمنی در مترو اصفهان نصب شده است.

 وی با بیان اینکه شبکه برق مترو اصفهان نسبت به مترو برخی دیگر از کلانشهرها مجهزتر است، ادامه داد: در مترو چندین سیستم اعلام حریق تعریف شده، همچنین اطفاء اتوماتیک حریق در برخی از اتاق‌های فنی اجرا شده است تا در صورت بروز حادثه در نخستین فرصت اقدامات لازم انجام شود.

 مدیر ایمنی، بهداشت و پدافند غیرعامل مترو اصفهان اضافه کرد: روشنایی تونل، تهویه و دوربین مداربسته و ... برای ایمنی قطارها اجرا شده است، همچنین تعدادی تلفن اضطراری در ایستگاه های مترو نصب شده است تا در صورت بروز حادثه به شهروندان اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 342371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.