راهکار حل آلودگی هوا، ساخت خیابان و زیرگذر نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمرکز نمایشگاه حمل و نقل پاک حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا است، گفت: راهکار حل آلودگی هوا، ساخت خیابان و زیرگذر جدید نیست، بلکه باید انسانها را جابه‌جا کنیم و این برنامه جدید شهرهای بزرگ دنیا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد تقی زاده پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری نمایشگاه حمل و نقل پاک ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه گفت: ارزش اصلی این نمایشگاه تمرکز بر راهکار اصلی حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا است.

وی افزود: راهکار رفع آلودگی هوا، ساخت خیابان و زیرگذر جدید نیست، بلکه باید انسانها را جابه‌جا کنیم و این برنامه جدید شهرهای بزرگ دنیا است. ایجاد خیابان و خودرو پایان نمی‌یابد و نتیجه آن افزایش آلودگی هوا خواهد بود.

تقی زاده ضمن تاکید بر لزوم تخصیص بودجه برای قطارهای شهری اضافه کرد: در حال حاضر در کشورهای پیشرفته قیمت خودرو ارزان و هزینه استفاده از آن گران است در حالی که این روند در کشور ما برعکس اجرا می شود که نتیجه آن خودرو محوری  شهرها و افزایش تصادفات و سوانح است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سهم استفاده از حمل و نقل عمومی، اتوبوس و هواپیما در سفرهای درون شهری و برون شهری کاهش و سهم استفاده از خودرو شخصی افزایش یافته که نتیجه این روند افزایش آلودگی هوا و افزایش تصادفات است که برنامه دولت تغییر این روند و کاهش قیمت خودرو و افزایش قیمت سوخت است. در صورتی که این دو اتفاق همزمان رخ دهد، نارضایتی شهروندان را به دنبال نخواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از سال ۸۵ تا ۹۵ تعداد فوتی های تصادفات از ۲۷ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرده، اما در سال ۹۶ به دلیل افزایش خودروها و طبق پیش بینی انجام شده آمار تلفات جاده ای افزایش ۱.۵ درصدی داشته است.

تقی زاده خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با ادامه روند فعلی تعداد کشته ها افزایش یابد در نتیجه باید افکار پوپولیستی را کنار بگذاریم و برای حل اصولی این مشکل اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه اصفهان می تواند در همه زمینه‌های مرتبط با حمل و نقل پیشرو باشد، گفت: دولت ها به توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری اهتمام دارند و شهرداری ها و وزارت کشور باید این موضوع را نهادینه کنند تا تلاش لازم در این امر انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد: هماهنگی میان استان اصفهان و سایر شهرهای کشور برای همکاری و الگوگیری در این زمینه انجام شود.

کد خبر 342368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.