روز جهانی بستنی علمی

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری و یک انستیتو مطالعات بیولوژیکی و واکسن‌سازی با هدف افزایش سرانه کتابخوانی و بازنگری در فرهنگ استفاده از فضاهای عمومی شهری روز ۲۰ اردیبهشت را روز بستنی علمی نام‌گذاری کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مراسم سالانه روز جهانی بستنی علمی، به عنوان فرصتی به منظور جلب توجه جهان به موضوع مطالعه و اهمیت آن در پرورش توان علمی و فرهنگی نسل جوان در سراسر دنیا برگزار می‌شود.

در این روز از محققان، پژوهشگران، نخبگان علمی، دانشجویان و دانش‌آموزان ایران و جهان دعوت می‌شود تا به صورت نمادین همراه با خوردن یک بستنی اقدام به مطالعه یک صفحه از کتاب علمی مرتبط با رشته‌شان در یکی از پارک‌های محل زندگی خود کنند.

ایجاد شرایطی برای استفاده از فضاهای شهری که خود بستر شکل گیری سبکی از زندگی اجتماعی و بیانگر فرهنگ هر جامعه است و نزدیک‌ کردن پارامترهای موجود در نوع کاربرد این فضا با معیارهای شناخته شده در محافل علمی، همراه با ایجاد شرایط نشاط و سرزندگی برای نسل جوان با مطرح کردن موضوع خوردن بستنی همراه با مطالعه از اهداف این روز است.

علاوه براین، مصادف شدن این روز با هفته کتاب، شرایطی را فراهم می‌کند که تمایل به مطالعه و موضوع کتابخوانی صرفا به یک نقطه از پایتخت محدود نشده و در تمامی کشور هیجان برای شرکت در این رویداد ایجاد شود.

کد خبر 342354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.