تداوم فعالیت سامانه بارش‌زا در استان

کارشناس پیش‌بینی اداره هواشناسی استان گفت: روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه سامانه بارش‌زا در سطح استان فعال می‌شود.

ساناز جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: در روز چهارشنبه_چهارم اردیبهشت‌ماه_ جو نسبتا پایداری در استان برقرار است و از بعدازظهر پنج‌شنبه ناپایداری‌هایی در غرب استان پیش بینی می شود.

وی افزود: برای مناطق غربی و تا حدی مناطق جنوبی نیز بارش پراکنده پیش بینی می شود و در روزهای جمعه، شنبه و یک‌شنبه یک سامانه بارش‌زا در سطح استان فعال خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی اداره هواشناسی استان با بیان اینکه روزهای جمعه، شنبه و یک‌شنبه در اکثر مناطق استان ناپایداری‌ها به شکل بارش خواهد بود، تصریح کرد: در این روزها بارش‌های رگباری بهاره و احتمال رعدوبرق و تگرگ پیش بینی می شود که گاهی با وزش باد شدید همراه است اما این سامانه شدت سامانۀ قبل را ندارد و وزش باد و بارش کمتری خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره هواشناسی استان افزود: دمای استان تا روز جمعه روند افزایشی خواهد داشت و روز جمعه تا حدودی کاهش خواهد یافت.

جعفری در خصوص وضعیت بارش‌های امسال نسبت به سال گذشته در بازه زمانی مشابه، گفت: میانگین بارش بلندمدت در اصفهان حدود ۱۲۳ میلی‌متر بوده است که در سال زراعی جدید، اصفهان ۵۵ میلی‌متر بارندگی داشته است که این مقدار نسبت به سال قبل ۷ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۰ درصد کاهش داشته است، ضمن اینکه سال زراعی از مهرماه یک سال آغاز شده و تا پایان مهرماه سال آینده ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون در سال زراعی جدید بیش‌ترین بارش در سطح استان مربوط به فریدونشهر با ۲۱۸ میلی‌متر بوده که نسبت به سال قبل ۵۵ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت هم ۵۸ درصد کاهش داشته است. هم‌چنین کمترین بارش در سطح استان مربوط به خوروبیابانک با ۳۷.۸ میلی‌متر بارش بوده که نسبت به سال قبل ۹ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلندمدت نیز ۴۲ درصد کاهش داشته‌اند.

کارشناس پیش‌بینی اداره هواشناسی استان افزود: نایین و شهرضا نیز با ۴۱ میلی‌متر کم‌بارش‌ترین شهرهای استان بوده‌اند که نایین نسبت به سال قبل ۱۱ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۰ درصد کاهش بارش داشته است. هم‌چنین شهرضا نسبت به سال قبل ۶۰ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۶۸ درصد کاهش بارش داشته است.

کارشناس پیش‌بینی اداره هواشناسی استان در خصوص میانگین میزان بارندگی سال جاری در استان، گفت: تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش بارش تایید شده است و میانگین میزان بارندگی استان نیز نسبت به میانگین بلندمدت، ۴۷ درصدبوده است. در کل استان نیز میزان بارندگی ۸۳.۷ میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در کل استان ۶۹ درصد کاهش بارش وجود داشته است.

کد خبر 342353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.