۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
باغ‌های هونجان در خطر خشکیدن

شهرضا – بخشدار شهرضا گفت: میانگین بارش سالانه در روستای هونجان ۲۰۰ میلی متر بوده که این میزان در سال جاری تا ۵۰ میلی متر کاهش یافته است و در نتیجه آن، باغات منطقه در خطر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محسن یونسی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای آب شهرستان، با اشاره به اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب، اظهار کرد: باتوجه به تشدید بحران خشکسالی، لازم است میزان برداشت از چاه‌های منطقه متنسب با شرایط اقلیمی، بازنگری شود.

وی با اشاره به طرح توزیع برق رایگان بین ایستگاه‌های پمپاژ صنعتی و کشاورزی روستایی این شهرستان، گفت: کشاورزان و صاحبان صنایعی که که موتورهای پمپاژ را در فاصله زمانی ۱۱ صبح تا ۱۵ عصر خاموش می کنند، مشمول دریافت برق رایگان می‌شوند.

بخشدار شهرضا اضافه کرد: بحران خشکسالی در کشور ایران دارای سابقه دیرینه است، اما در شرایط فعلی لازم است همه دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت منابع آبی همکاری کنند.

یونسی با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در روستای هونجان، تصریح کرد: میانگین بارش سالانه در روستای هونجان ۲۰۰ میلی متر بوده که این میزان در سال جاری تا ۵۰ میلی متر کاهش یافته است و در نتیجه آن باغات منطقه در خطر قرار دارد.

وی با تأکید برضرورت فرهنگ سازی برای مصرف بهینه منابع آبی، گفت: چاه‌های غیرمجاز در محدوده جغرافیایی شهرستان، پلمپ می‌شود.

کد خبر 342350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.