حوزه خدمات شهری تعطیل پذیر نیست

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: حوزه خدمات شهری تعطیل پذیر نیست و فعالیت‌ها در این ستاد با سرعت، دقت، انسجام و هماهنگی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر قاسمی صبح امروز (چهارشنبه) در آیین تکریم و معارفه مدیر کل نظارت و هماهنگی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری یکی از بزرگترین سازمان‌های اداری و اجرایی کشور به شمار می رود، اظهارکرد: در کشور هیچ سازمانی به پیچیدگی و گستردگی شهرداری نیست در چنین سازمانی باید هر کس در جایگاه خود قرار گیرد و وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهد تا شهری رو به جلو داشته باشیم.

وی با اشاره به شرایط فعلی شهرداری‌ها در بخش منابع مالی، تصریح کرد: امسال و در شرایط رو به رو، کمبود منابع مالی در تمام شهرداری‌های کشور مشترک است که با هزینه کرد درست و بهینه می‌توانیم بر مشکلات فائق شویم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: با مدیریت خوب می‌توان تبدیل تهدیدها به فرصت ها را رقم زد و با توجه به کمبود منابع مالی بیشتر به حفظ بیت المال توجه کرد.

وی به مسئله کمبود آب نیز اشاره و تصریح کرد: درختان حاشیه مادی‌ها گره خورده به زاینده رود است، اما زاینده رود در حال حاضر روزهای تلخی را تجربه می‌کند، به طوری که هیچگاه در طول یکسال خشک نبوده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: استاندار اصفهان با جدیت مسئله آب را پیگیر است که امیدواریم نتایج خوبی حاصل شود.

وی با بیان اینکه راهکارهای مدیریت و کنترل مصرف آب باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: اگر در آبیاری فضای سبز، مدیریت بهینه مصرف محقق شود، ضمن جلوگیری از هدر رفت آب، مباحث جزیی حاشیه ساز نیز حذف می شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه باید در فضای فعلی و بحران کمبود آب، خودمان را با شرایط سازگار و تطبیق دهیم، گفت: با توجه به شرایط بحران آب، امسال چنانچه از سوی شرکت های پیمانکار و ناظران کوتاهی صورت گیرد، جبران کوتاهی‌ها را خواهیم کرد.

قاسمی گفت: حوزه خدمات شهری تعطیل پذیر نیست و فعالیت‌ها در این ستاد با سرعت، دقت، انسجام و هماهنگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تکریم و معارفه مدیر کل نظارت و هماهنگی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهارکرد: در عرصه امور اداری و اجرایی تغییرات و نو شدن ها از مسایل طبیعی است، امروز نیز این امانت را از دست یکی از تلاشگران گرفته و در اختیار یکی دیگر از خدمتگزاران قرار می‌دهیم تا با امیدواری و همت مضاعف فعالیت‌ها ادامه پیدا کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: در راستای نیروگزینی باید به سه پارامتر بلدیت، مقبولیت و سلامت آن هم نه فقط سلامت اقتصادی توجه کرد، زیرا اگر این سه ویژگی کنار هم قرار گیرد کارآمدی محقق می‌شود و این کارآمدی حلقه مهمی در حوزه فعالیت‌های شهری به وجود می‌آورد.

تلاش خدمات شهری ۳۶۵ روز سال،۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز

مدیرکل سابق نظارت و هماهنگی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در سخنانی مدیریت در شهرداری را به مسابقات دو میدانی تشبیه کرد و گفت: بخشی از این مدیریت شبیه مسابقه دوی سرعت است که بیشتر پروژه های شهری باید به مصداق این تشبیه مدیریت شود تا پروژه ها با کیفیت و در اسرع زمان به نتیجه برسد.

مجید عرفان منش افزود: برخی از مدیریت‌ها مشابه مسابقه دو ماراتن و استقامت هستند، مثل مدیریت برنامه ریزی که باید افق بلند مدتی را در نظر بگیرد و کسی که برای این کار گمارده می شود، باید استقامت این کار را داشته باشد.

وی ادامه داد: در خدمات شهری با توجه به اینکه کارکنان در طول ۳۶۵ روز سال، هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز فعالیت دارند، می‌طلبد نیروهای تازه نفس و جدید جایگزین نیروهای قبلی شوند تا فعالیت ها با قدرت ادامه پیدا کند.

قانون شهرداری ها بازنگری شود

در ادامه این مراسم، مدیرکل جدید هماهنگی و نظارت معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اکثر وظایف در حوزه خدمات شهری را تعریف کرده است، گفت: البته این قانون قدیمی است و باید با توجه به تحولات صورت گرفته بازنگری شود.

بهزاد حقانی اظهارکرد: باید برای انجام هر چه بهتر فعالیت ها، هدف گذاری انجام و براساس برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اقدام شود تا نتایج مطلوبی به دست آید.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ محدودیت منابع آبی گریبانگیر شهرداری ها است، تصریح کرد: شهر اصفهان با داشتن سه هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز میراث گرانبهایی دارد، اما هر لحظه خطر وارد شدن آسیب به این گنجینه عظیم وجود دارد.

وی بر تغییر نگرش در استفاده از آب تاکید و اظهارکرد: استفاده از گونه‌های مقاوم به خشکی باید مورد استفاده قرار گیرد و برای آبیاری فضای سبز از سیستم مکانیزه و منابعی همچون پساب‌ها استفاده شود و البته برای تحقق حقابه تلاش کنیم.

حقانی با اشاره به محدودیت منابع مالی، تصریح کرد: این محدودیت ها از دوسال پیش با رکود ساخت و سازها آغاز شد و با توجه به اینکه خدمات شهری درآمد مستقلی ندارد، کاهش هزینه ها باید در دستورکار قرار گیرد.

در پایان مراسم تکریم مجید عرفان منش و معارفه بهزاد حقانی انجام و حکم شهردار اصفهان به شرح زیر قرائت شد.

در متن این حکم آمده است: «جناب آقای بهزاد حقانی؛ با توجه به پیشنهاد معاون خدمات شهری و نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به سمت مدیر کل هماهنگی و نظارت معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان منصوب می گردید. امید است با رعایت تقوای الهی و همکاری و هماهنگی لازم با سایر مسئولان ذیربط و بهره‌گیری از کلیه امکانات و استعدادهای  موجود و رعایت اصل اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید و اجرای دقیق و به موقع قوانین و مقررات و به پشتوانه روحیه مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی، گام‌های اساسی برداشته و در جهت تحقق اهداف شهرداری و شهروندان و منتخبان ارزشمندشان و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق و مؤید باشید.

قدرت اله نوروزی- شهردار اصفهان»

کد خبر 342346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.