میدل باس‌ها به منطقه ۱۱ می‌آیند

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: عبور و مرور اتوبوس‌های عادی در برخی از معابر منطقه ۱۱ امکان‌پذیر نیست از این رو به دنبال تبدیل خطوط حمل و نقل عمومی این منطقه از اتوبوس به میدل باس هستیم.

حمید اشرفی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک در گفت و  گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از معضلات منطقه ۱۱ اصفهان معابر کم عرض این منطقه است و همین موضوع باعث بروز ترافیک می ‌شود، البته برنامه‌هایی در این خصوص پیش‌بینی کرده‌ایم به طور مثال طراحی پیاده‌راه خیابان ابوذر به عنوان شلوغ‌ترین خیابان منطقه ۱۱ در حال انجام است.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات ترافیکی این منطقه باید به سمت تملک و احداث خیابان‌های جدید رفت، همچنین در حال مناسب‌سازی عرض‌ خیابان‌ها به‌ویژه خیابان‌های جدیدالاحداث هستیم که اگر این موضوع در کمیسیون ماده ۵ مصوب شود، آماده عریض کردن خیابان‌ها هستیم.  

وی در مورد احداث مسیر خط BRT و رینگ دوچرخه‌سواری در منطقه ۱۱ شهر اصفهان، تصریح کرد: نه تنها عبور و مرور اتوبوس‌های BRT، بلکه اتوبوس‌های عادی هم در برخی از معابر این منطقه امکان‌پذیر نیست از این رو به دنبال تبدیل خطوط حمل و نقل عمومی این منطقه از اتوبوس به میدل باس هستیم.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان اضافه کرد: در این خصوص با سازمان اتوبوسرانی جلساتی برگزار شد و قرار است اگر نتوانیم تامین اعتیار کنیم از طریق واگذاری به بخش خصوصی این مهم را انجام دهیم.

اشرفی گفت: برخی خطوط که به خیابان قدس و شهرک قدس منتهی می‌شود از اسفندماه احداث شده تا شهروندان بتوانند با استفاده از اتوبوس وارد شهرک قدس شده و از آن محل از به خط مترو دسترسی داشته باشند.

وی در مورد برنامه‌هایی که برای استفاده شهروندان از حمل و نقل پاک در این منطقه در نظر دارند، خاطرنشان کرد: مزیت منطقه ۱۱ شهر اصفهان استفاده مردم این منطقه از دوچرخه و موتورسیکلت است، اما مشکلی که وجود دارد عبور و مرور خودروها از مناطق دیگر به مناطق کارگاهی و فروشگاه‌های مبل است که باعث ایجاد ترافیک می‌شود که باید برای رفع این معضل پارکینگ‌های عمومی را گسترش و استفاده از کارت پارک را فراهم کرد، ضمن اینکه مسیر دوچرخه‌سواری نیز در خیابان ابوذر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 342342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.