کلنگ زنی و افتتاح ۴ واحد آموزشگاهی در سمیرم

سمیرم- مدیر آموزش و پرورش سمیرم از افتتاح یک آموزشگاه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و کلنگ زنی سه آموزشگاه خیرساز در این شهرستان خبر داد.

محمد نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم اظهار کرد: مدرسه شهدای روستای اسلام آباد ایمانلو با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال و همچنین آموزشگاه دو کلاسه عدالت این روستا با زیربنای ۱۲۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیون تومان از محل اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان به بهره برداری رسید.

نادری افزود: همزمان عملیات اجرایی سه باب مدرسه خیرساز در روستاهای چشمه رحمان، خاکدانه و مزرعه شیخ علی آغاز شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش سمیرم گفت: ساخت این مدارس تا خردادماه سال آینده به پایان می رسد تا روستاییان و حتی عشایر مستقر در حاشیه روستاها بتوانند از سواد و تعلیم و تربیت بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان سمیرم دارای ۱۵ مدرسه فرسوده تخریبی و ۴۰ مدرسه نیازمند مقاوم سازی است، گفت: حدود ۹ هزار دانش آموز در شهرها، روستاها و بخش عشایری با پراکندگی بالای روستایی در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

نادری در حاشیه این مراسم تصریح کرد: در سال جاری یکی از اواویت های آموزش و پرورش سمیرم پرداختن به وضع مدارس تخریبی و تجهیز و مرمت فضای های آموزشی بوده که با حمایت سازمان نوسازی مدارس و راه اندازی  مجمع خیران مدرسه ساز شهرستان گام های اولیه این امر محقق شده است.

به گزارش ایمنا، این شهرستان با بیش از ۱۰۰هزار جمعیت شهری، عشایری و روستایی دارای ۵۹۳ کلاس بوده و در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

کد خبر 342317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.