در نخستین روز از نمایشگاه حمل و نقل پاک چه گذشت؟

نخستین نمایشگاه تخصصی حمل‌ و نقل پاک اصفهان شامل خودرو و موتورهای برقی، دوچرخه و انواع پاکرو با دغدغه‌های زیست‌محیطی ـ سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ـ در محل نمایشگاه بین المللی اصفهان در پل شهرستان برپا شد.

به گزارش ایمنا، ترافیک؛ معضلی که این روزها نه تنها در کلانشهرها، بلکه در دیگر مناطق شهری نیز گریبان انسان ها را گرفته و با گسترش روز افزون شهرنشینی و تعداد خودروها در خیابان ها و جاده ها، این مسئله به معضلی بزرگ و لاینحل تبدیل شده است، این معضل به دنبال خود مشکلات دیگری نیز همچون آلودگی هوا به شهرها تحمیل می کند در این راستا ضرورت استفاده از حمل و نقل پاک به خصوص در کلانشهرها دوچندان است.

در این راستا نمایشگاه تخصصی حمل‌ و نقل پاک با دغدغه‌های زیست‌محیطی از سوم اردیبهشت به مدت سه روز با همکاری شهرداری اصفهان، شرکت نمایشگاههای بین المللی اصفهان و تولیدکنندگان وسایل نقلیه پاک برپا شد.

تولیدکنندگان، واردکنندگان و نمایندگان رسمی موتورسیکلت‌های برقی و خودروهای هیبریدی و همچنین فروشندگان مجاز انواع دوچرخه و نمایندگان رسمی انواع پاک‌روها در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات خود را به نمایش می‌گذارند.

 صبح سه شنبه مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک با حضور شهردار اصفهان و مدیران شهری برگزار و ربان افتتاح این نمایشگاه چیده شد.

دولت و دستگاه ها برای حل معضل آلودگی هوا بسیج شوند

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: نمایشگاه حمل و نقل پاک برگزار شده تا نتایج آن در مدیریت شهری تاثیر گذار باشد، زیرا باید چاره‌ای اندیشیده شود تا شهر به عنوان موجود زنده از معضلات رهایی یابد و آلودگی های صوتی و هوا که منشاء بسیاری از بیماری ها و مرگ و میرها است به حداقل برسد.

وی افزود: این نمایشگاه علاوه بر به نمایش گذاشتن وسایل نقلیه پاک که به رفع آلودگی ها کمک می کند، به طور خاص بر روی مسایل فرهنگی و تصمیماتی که برای هفته فرهنگی اصفهان گرفته شده متمرکز شده است.

شهردار اصفهان زیرساخت ها برای استفاده از حمل و نقل عمومی را در دو بخش خلاصه کرد و ادامه داد: یکی از این بخش ها ترویج استفاده از دوچرخه برقی و استفاده از وسایل نقلیه هیبریدی و پاک است، اما در این میان فرهنگ سازی نقش مهمی دارد و در این راستا صدا و سیما، دانشگاه‌ها، مدارس و سایر بخش های جامعه برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی به گونه‌ای عمل کنند تا این خواسته به اراده‌ای برای عملیاتی شدن تبدیل شود.

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک باید استمرار داشته باشد تا با ایجاد زیرساخت ها و همبستگی بین حمل و نقل عمومی در وسایل نقلیه متفاوت و همچنین فرهنگ سازی، شاهد روزی باشیم که شهر از این مصیبت به وجود آمده نجات پیدا کند.

شهردار اصفهان گفت: دولت و دستگاه ها باید با قدرت برای حل معضل آلودگی هوا بسیج شوند وگرنه هر روز شاهد بیماری ها، مرگ و میرها و اتفاقات ناگوار خواهیم بود.

عرضه خودروها، اتوبوس‌ها و تاکسی‌های هیبریدی در نمایشگاه

علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان در این مراسم گفت: همه با مشکلات اصفهان در زمینه آلودگی هوا آشنا هستیم به همین خاطر اینجا جمع شده‌ایم تا راه‌حل‌های رفع آلودگی هوا را ارائه دهیم.

وی افزود: امسال طرح "بفرمایید موتور برقی" همزمان با نخستین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک کلید خورد و به گفته فروشندگان با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به عرضه خودروها، اتوبوس‌ها و تاکسی‌های هیبریدی در این نمایشگاه، ابراز امیدواری کرد: تسهیلات خرید موتورهای برقی توسط بانک قرض الحسنه رسالت طی اقساط بلندمدت و بدون کارمزد ارائه شود و بانک رسالت از مردم و شهر اصفهان حمایت کند.

هوای اصفهان را داریم

سرهنگ حسین حسین زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در مراسم افتتاحیه با بیان اینکه مقوله مهم حمل و نقل و ترافیک نیازمند دقت نظر و هوشمندی است، تصریح کرد: متاسفانه در اصفهان از این دو ویژگی کمتر بهره می‌بریم و نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک با هدف ساماندهی این موضوع مهم برگزار شده است.

وی از تردد یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در استان اصفهان خبر داد و افزود: از این تعداد یک میلیون خودرو در شهر اصفهان تردد می‌کند.

وی در ادامه گفت: هر موتورسیکلت با سوخت فسیلی، چهار تا شش برابر خودرو آلودگی تولید می‌کند، همچنین ۵۵ درصد افرادی که در سن بهره وری از دنیا می‌روند، راکبان موتورسیکلت هستند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: مدیریت شهری به دنبال استفاده از وسایل حمل و نقلی است که آرامش دهنده به شهر هستند و این یعنی هوای اصفهان را داریم.

آسمان اصفهان مملو از دی اکسید کربن

علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در مراسم افتتاحیه گفت: خاطره امپراطوری دوچرخه ها در شهر اصفهان هنوز در ذهن بسیاری از افراد زنده است، اما اینکه چه اتفاق افتاد که شهر دوچرخه ها به امپراطوری خودروها رسید، جای سوال دارد.

وی افزود: در حال حاضر یک میلیون خودرو در شهر اصفهان تردد می کنند که آسمان آبی اصفهان را به آسمانی مملو از دی اکسید کربی و سرب تبدیل کرده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک مشکل آلودگی هوا را حل نمی کند، این رویداد به شرطی نقطه عطفی برای هوای اصفهان خواهد بود که همه به وظیفه اجتماعی خود عمل کنند.

آمادگی ساخت دوچرخه الکتریکی را داریم

مهران مجلسی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: با توجه به ارزان و سبک بودن دوچرخه الکتریکی، دانشگاه آماده ساخت و تولید این دوچرخه است، اما ارگان ها و سازمان ها باید حمایت های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه طراحی و ساخت دوچرخه الکتریکی از سال گذشته در این دانشگاه کلید خورد، اظهار کرد: توان موتور الکتریکی ۲۵۰ وات، سرعت در شیب صفر ۳۰ کیلومتر در ساعت، مسافت ثابت پیمایش با یک بار شارژ حدود ۷۰ کیلومتر و با مدت زمان شارژ کامل امکان تردد به مدت شش ساعت از جمله کارایی های این دوچرخه الکتریکی است.

وی خاطر نشان کرد: تیم مبتکر طراحی دوچرخه های الکتریکی، آماده ارائه اطلاعات کامل درباره این وسیله نقلیه پاک است.

عرضه دو هزار دستگاه پاکرو در اقساط ۱۸ ماهه

محمدحسین حسین زاده، مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در مراسم گفت: امسال تفاهم نامه ای میان شهرداری اصفهان، سازنده ایرانی و بانک رسالت امضا شد که طی آن دو هزار دستگاه پاکرو در اقساط ۱۸ ماهه و بدون کارمزد به مردم و تقاضاکنندگان عرضه شود.

وی با اشاره به عرضه دستگاه های پاک رو در اولین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده از تسهیلات بانک رسالت بدون حضور در شعب انجام می شود که خود اقدامی در زمینه کاهش آلودگی و افزایش هوای پاک است.

زیرساخت‌های لازم برای استفاده از حمل‌ونقل پاک فراهم شده است

کوروش محمدی، یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه اولین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک به ایمنا گفت: حمل و نقل پاک امروز یکی از شاخصه‌های توسعه در جهان و به ویژه در مدیریت شهری محسوب می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک که امروز شاهد آن هستیم برای اولین بار محصولاتی مثل خودروهای هیبریدی، موتورسیکلت‌های برقی و دوچرخه‌های هیبریدی را عرضه می‌کند که  کاملا مناسب فضای گردشگری و مبلمان شهری اصفهان است و هنوز به صورت عمده عرضه نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای استفاده از حمل‌ونقل پاک فراهم شده است، ابراز امیدواری کرد: با توجه به همت بالایی که در مدیران شهری، پلیس راهور و معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در حوزه حمل و نقل شاهد هستیم، این نمایشگاه به عنوان نخستین و مهم ترین گام در حوزه حمل و نقل پاک بتواند زمینه را برای گام‌های بعدی یعنی گرایش شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک فراهم کند.

برای توسعه فرهنگ استفاده از خودروهای برقی تلاش می کنیم

ﭘﮋﻣﺎن ﯾﻤﺎﻧﯽ، ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ ﺷﺮﮐﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪی ﺻﻨﻌﺘﯽ ﭘﯿﺸﮕﺎﻣﺎن ﺧﻮدرو ﭘﺎک آراز که به ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪه در ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎه حضور یافته به ایمنا گفت: به ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪه در ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎه ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮدروهای ﭘﺎک ﺷﺮﮐﺖ ﮐﺮدﯾﻢ ﺗﺎ ﻣﺤﺼﻮل ﺧﻮد را ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﻨﯿﻢ.

وی افزود: سعی ما براﯾﻦ اﺳﺖ که به نوبه ﺧﻮد در راه ﻓﺮهنگ ﺳﺎزی اﺳﺘﻔﺎده هر چه ﺑﯿﺸﺘﺮ از ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی ﺧﻮدروهای ﺑﺮﻗﯽ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﻨﯿﻢ.

به حمایت ارگان های دولتی و خصوصی نیاز داریم

محمدرضا درخشان، رییس فروش شرکت تولیدی نیروی محرکه نیز به ایمنا گفت: کلان شهرها با معضل آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی روبرو هستند در این راستا موضوعی که در این برهه از زمان خیلی مشهود است، نقش موتورسیکلت های بنزینی در آلودگی هوا است.

وی افزود: در سالهای اخیر در دو راستا گام برداشتیم که یکی ورودمان به تولید موتورسیکلت های انژکتوری بوده و دیگری جدی گرفتن تولید و عرضه موتورسیکلت های برقی و شارژی است، حضورمان در این نمایشگاه بخشی از اهداف و سیاست گذاری هایمان است، در این نمایشگاه با معرفی پنج مدل موتور سیکلت برقی حضور پیدا کردیم.

وی ادامه داد: مجموعه شهرداری اصفهان که متولی برگزاری این نمایشگاه است اراده جدی دارند که فرهنگ استفاده از موتورهای برقی در بین مردم جا بیفتد.

درخشان اظهار کرد: بزرگترین چالشی که محصولات برقی دارند تجاری شدن آن ها است، زیرا محصول تمام شده موتور سیکلت برقی گران تر از نوع بنزینی آن است و این خلا پر نمی شود جز با حمایت سازمان ها و ارگان های دولتی و تشویق و ایجاد انگیزه در بخش خصوصی تا وارد این عرصه شوند و سرمایه گذاری کنند، این دو سو هرچه به هم نزدیکتر شوند، شاهد اتفاقات خوبی در آینده خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، در نخستین روز از این نمایشگاه، نشست تخصصی حمل و نقل ریلی اصفهان با موضوع چگونگی ساخت مترو، مترو و تجهیزات برگزار شد.

دهقان، معاون اجرایی سازمان قطار شهری اصفهان در این نشست گفت: به منظور کاهش ارتعاشات زمین و حفاظت از آثار تاریخی در مسیر خط یک مترو از فرشهای pu استفاده شده است.

وی افزود: در مسیر تختی تا سی و سه پل از دو فرش pu به کار رفته است.

به گزارش ایمنا، همچنین در نخستین روز از اتوبوس ملی گاز سوز بدون هیچ آلاینده با استاندارد یورو 6 در راستای حمایت از تولید ملی رونمایی شد.

کد خبر 342307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.