نامه نمایندگان مجلس به رییس جمهور درباره نرخ ارز

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس از نامه این کمیسیون به رییس جمهور برای یافتن راهکارهایی جهت کاهش تأثیر تغییر نرخ ارز بر تولید خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر تک‌نرخی کردن ارز در بازار، گفت: تصمیم دولت برای تک‌نرخی کردن قیمت ارز در جهت جلوگیری از قاچاق کالا و یا حتی ارز، تصمیم مناسب و به جایی بود، اما به تولید ضربه وارد کرد.

وی، تصمیم دولت برای تک‌نرخی کردن ارز را نه تنها در جهت حمایت از تولید ندانست، بلکه عنوان کرد که این تصمیم کارشناسی شده نبوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تأکید بر اینکه نرخ ارز در بودجه امسال طبق مصوبه مجلس، ۳۸۵۰ تومان تعیین شده است، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان برای تهیه مواد اولیه‌شان، با نرخ ارز ۳۸۵۰ تومانی گشایش اعتبار کرده‌اند، اما امروز طبق تصمیم جدید بانک مرکزی، به یک باره با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی مواجه شده‌اند که همین مسئله تأثیرات منفی بر قیمت کالاها و تولیدات خواهد داشت.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس اضافه کرد: در همین راستا به حجت‌الاسلام روحانی، درباره تک‌نرخی کردن ارز و  تصمیم اخیری که گرفته‌اند، نامه نوشته‌ایم تا راهکاری پیدا شود که تأثیر تغییر نرخ ارز بر تولید کاهش یابد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بررسی مابه‌التفاوت نرخ ارز و تأثیر بر تولید، در دستورکار جلسات مداوم کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی قرار دارد و تا حصول نتیجه، آن را پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 342298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.