سرهنگ حسین زاده اعلام کرد: راکبان موتورسیکلت بیشترین قربانیان تصادفات

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: هر موتورسیکلت با سوخت فسیلی، چهار تا شش برابر خودرو آلودگی تولید می‌کند، همچنین ۵۵ درصد افرادی که در سن بهره وری از دنیا می‌روند، راکبان موتورسیکلت هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسین حسین زاده صبح امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک اظهار کرد: در بیانیه کنفرانس توسعه پایدار که سال ۱۹۹۲ در ریو دو ژانیرو برگزار شد، مطالبی ذکر شده که در آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ما بسیار پررنگ است، آسیب نرساندن به گیاهان و حیوانات، منع اسراف، نظافت و پرداختن به آموزش و یادگیری از جمله این مطالب است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کتاب "مرگ و زندگی شهرهای بزرگ جهان" گفت: در این کتاب ذکر شده که شهرهای بزرگ دنیا مانند انسان‌ها به دنیا می‌آیند و در صورت بی توجهی شهروندان از بین می‌روند، در تاریخ ما از این قبیل شهرها کم نیستند.

حسین زاده گفت: حیف است اصفهان که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نشان داده انسان با بهره‌گیری از عقل، دین و خلاقیت می‌تواند عجایبی را خلق کند که جهان را وادار به حیرت و تحسین کند، توسط ما به ضعف و سستی کشیده شود.

 وی با بیان اینکه مقوله مهم حمل و نقل و ترافیک نیازمند دقت نظر و هوشمندی است، تصریح کرد: متاسفانه در اصفهان از این دو ویژگی کمتر بهره می‌بریم و نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک با هدف ساماندهی این موضوع مهم برگزار شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از تردد یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در استان اصفهان خبر داد و افزود: از این تعداد یک میلیون خودرو در شهر اصفهان تردد می‌کند.

وی در ادامه گفت: هر موتورسیکلت با سوخت فسیلی، چهار تا شش برابر خودرو آلودگی تولید می‌کند، همچنین ۵۵ درصد افرادی که در سن بهره وری از دنیا می‌روند، راکبان موتورسیکلت هستند.

حسین زاده با بیان اینکه هر فرد فوت شده در تصادفات دو میلیارد تومان و هر فرد مصدوم ۴۰ تا ۷۰ میلیون تومان خسارت به کشور وارد می‌کند، ادامه داد: همچنین ۵۶ درصد جرائم تند و خشن با موتورسیکلت‌هایی اتفاق می افتد که سرعت و شتاب بالایی دارند.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری به دنبال استفاده از وسایل حمل و نقلی است که آرامش دهنده به شهر هستند و این یعنی هوای اصفهان را داریم.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: هرکدام باید فقط از خودمان شروع کنیم، مردم اگر مسئولان شهری را با دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی ببینند به استفاده از نقلیه همگانی روی می‌آورند.

حسین زاده با بیان اینکه با مشارکت، آگاه سازی و الگوسازی می‌توانیم تا پنج سال آینده اصفهان را به وضع مطلوب برسانیم، گفت: با توجه به ظرفیت محور دولتخانه‌صفوی و هسته مرکزی اصفهان، نمادپردازی‌های ویژه شهری باید در این محور انجام شود و در صورت موافقت و همکاری شهرداری، پلیس آمادگی همکاری برای استانداردسازی حمل و نقل در هسته مرکزی اصفهان به خصوص محور دولتخانه صفوی، چهارباغ و میدان امام(ره) را دارد.

کد خبر 342293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.