تاسیس کلینیک کسب‌وکار در دانشگاه علمی کاربردی

کلینیک کسب و کار با هدف ایجاد کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی اصفهان تاسیس می شود.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه رویکرد اصلی این دانشگاه علمی کاربردی تاسیس کلینیک کسب و کار و ایجاد کارآفرینی است، اظهار کرد: تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی از تجربه اشتغال نیز برخوردار هستند، بنابراین هدف اصلی ما در این بخش آموزش این افراد است.

 مهدی قیصری افزود: این افراد می‌توانند مساله ای را بیان کرده، بر روی ایده خود کار کنند، آن را مطرح  و هسته علمی تشکیل دهند که این کار زمینه رشد آنان را فراهم می‌کند و عامل شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این حوزه درصدد پایش تمام مدرسان کارآفرینی در کشور هستیم، تصریح کرد: پس از تحقیق قرار شد تا ارزیابی مدرسان دانشگاه علمی کاربردی بر اساس آموزش انجام شود که در نخستین جلسه با حضور دکتر ضیاء از اساتید دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران این کار به خوبی به پایان رسید.

وی با اشاره به تشکیل کارگاه ویژه کارآفرینی پس از این دوره آموزشی، افزود: در این کارگاه مدرسان با ایجاد یک بوم کسب وکار موفق به تشکیل یک بیزینس مدل شدند، در این کارگاه افراد خبره‌ای مانند دکتر گوهریان، آقای رمضان‌پور حضور داشته و تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دادند.

قیصری ادامه داد: این کارگاه به صورت عملی وتئوری به ارزیابی و آموزش افراد پرداخته و رویکرد ما که همان استفاده از مدرسان کارآفرینی درکلینیک کسب‌وکار بود به حقیقت پیوست.

وی در مورد برنامه‌های آینده این دانشگاه، گفت: در تلاش هستیم تا مسائل مختلف را از مدرسان دریافت کرده، به بررسی آنان پرداخته و آموزش‌های لازم در زمینه توانایی اداره دفاتر کارآفرینی را دریافت کنیم در این زمینه افراد با دانشجویان جلسه گذاشته و آنان را در کلینیک کسب‌وکار راهنمایی می‌کنند.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ادامه داد: در کلینیک کسب‌وکار منتورهای بسیار قوی قرار دارند که مدرسان را در ارائه مسائل کسب‌وکار راهنمایی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم  تا ضمن آموزش مسائل کسب وکار در بخش مشاوره نیز فعال شده و با ادامه این رویکرد در بخش دانش‌آموختگان  آن را در کل جامعه نیز گسترش دهیم.

کد خبر 342290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.