۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
حضور پُرشور جوانان در جلسات قرآنی

رییس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان گفت: با گسترش مفاهیم و موضوعات قرآنی در جامعه، مشکلات و آسیب های موجود برطرف شده و آثار مثبت آن  را در جوانان شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد رضا اسماعیل پور سه‌شنبه _ چهارم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه کارگروه اجتماعی-فرهنگی و ستاد امور جوانان فرمانداری شهرستان اصفهان، رییس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان با بیان اینکه قرآن یک نسخه شفاف بخش برای جامعه بشری است، اظهار کرد: در جامعه باید جوانی مانند شهید حججی پیدا شود تا دریابیم چه جوانانی با ارزشی درجامعه داریم، بهترین جوانان از لحاظ روحی و روانی در جامعه حضور دارند و جوانان بسیاری نیز در برنامه های معنوی به ویژه در جلسات قرآنی  شرکت می کنند که حضور آنها پر شور و قابل توجه است..

وی با یک بیان اینکه در سطح استان حدود ۱۵ هزار نفر در حفظ قران و بیش از ۲۹ هزار نفر در آزمون رشته های مختلف حفظ قران کریم در اسفندماه سال گذشته شرکت کرده بودند، خاطرنشان کرد: اداره اوقاف برای اعزام مربی به دستگاههای اجرایی که تمایل دارند در نهضت قرآن شرکت کنند، آمادگی دارد؛ ضمن اینکه اجرای این طرح موجب اشتغال زایی شده و اکنون در استان بیش از ۷۰۰ مربی قران کریم فعال حضور دارند و به میزان ساعت فعالیت خود حقوق در یافت می کنند.

حجت الاسلام اسماعیل پور با بیان اینکه درسال جاری جلسات روان‌خوانی، قرائت، تجوید وحفظ موضوعی در نظر گرفته شده است، گفت: اگر مفاهیم و موضوعات قرانی را در جامعه گسترش دهیم مشکلات و آسیب های موجود در جامعه برطرف شده و آثار مثبت آن  را در جامعه و جوانان شاهد خواهیم بود.  

برگزاری دوره های آموزشی هلال احمر با توجه به سنین مختلف

در ادامه این نشست رییس جمعیت هلال احمر شهرستان استان اصفهان اظهار کرد: افراد بسیاری در هلال احمر عضو هستند و برنامه های هلال احمر بر اساس سنین افراد شرکت کننده برگزار می شود تا آنان همیشه در صحت و سلامت باشند.

شهریار انصاری با بیان اینکه دوره های آموزش هلال احمر به سه دوره امدادی و کمک های اولیه، مهارت های زندگی و دوره های گفتگوی بشر دوستی تقسیم می شود، ادامه داد: طرح های فرهنگ سازی کمپین  نه به اعتیاد، نه به تصادفات جاده ای و نه به سیگار کشیدن در کانون های جوانان، غنچه های هلال، کانون های دانش آموزی، کانون های دانشجویی و کانون های طلاب برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هلال احمر به منظور برگزاری دورهای آموزشی در حوزه های کمک های اولیه، مهارت های آمادگی و خدمات برای همه سازمان ها و نهادها آمادگی دارد، افزود: دوره های آموزشی و کمک های اولیه به صورت رایگان  برای شهروندان برگزار می شود.

کد خبر 342289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.