۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کرکس پاکسازی شد

نطنز- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز گفت: به مناسبت روز جهانی زمین با مشارکت یکصد دانش آموز نطنزی زباله ها و پلاستیک های کوهستان منطقه کرکس جمع آوری و پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، علیرضا غلامی صبح امروز (سه شنبه )در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این همایش ادارات آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان و اداره حفاظت محیط زیست حضور داشتند، اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی زمین با شعار  "نه به کیسه های پلاستیکی" با مشارکت یکصد نفر از دانش آموزان نطنزی زباله ها و پلاستیک های کوهستان منطقه کرکس جمع آوری و پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ کیسه زباله در این منطقه جمع آوری شد، افزود: رها سازی پسماندها توسط گردشگران باعث به خطر افتادن حیات وحش منطقه و بروز حوادثی نظیر آتش سوزی خواهد شد، لذا حفظ و حراست از طبیعت بی نظیر منطقه امری واجب است که اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز نیز از تمام قابلیت های خود در جهت همکاری با سایر نهادها و سازمان های مردم نهاد بهره می گیرد.

به گزارش ایمنا، روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با دوم اردیبهشت در تمام دنیا برگزار می شود و به همه مردم یادآوری می کند که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند.

تاریخچه این مناسبت به سال ۹۱۹۱ و زمانی باز می گردد که جان مک مونل فرزند یک مبلغ دینی مستقل و علاقمند به عرصه دین، علم و صلح، ایده برگزاری یک روز جهانی به نام روز زمین پاک را در همایش یونسکو درباره محیط زیست مطرح و در همان سال پرچم زمین پاک را طراحی کرد.

یوتانت دبیر کل سازمان ملل (۹۱۹۲ -۹۱۹۹) از ایده مک مونل استقبال کرد و این روز به یک روز جهانی در تقویم های سراسر دنیا تبدیل شد.

در ایران همزمان با دیگر کشورهای جهان هفته زمین پاک از روز دوم اردیبهشت به نام روز زمین پاک نامگذاری شده است.

کد خبر 342285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.