سهم ۹۲درصدی خیران در احداث پروژه های آموزش و پرورش

خوانسار- سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با حضور ائمه جماعات در دو هزار و ۲۰۰ مدرسه در سطح استان نماز جماعت اقامه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، محمدجواد احمدی امروز(سه شنبه) در دیدار با آیت‌الله سید محمدابن الرضا خوانساری، اظهار کرد: با حضور ائمه جماعات در دو هزار و ۲۰۰ مدرسه در سطح استان نماز جماعت اقامه می‌شود.

وی افزود: در سطح استان اصفهان و در یک روز ۷۱۰ هزار دانش آموز از ۸۷۰ هزار دانش آموز در مسابقات نهج البلاغه شرکت کردند و تنها ۱۱۰ هزار نفر در این مسابقه حضور نداشتند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هم اکنون مسابقات قرآن با شرکت ۲۹۰ هزار دانش‌آموز در ۱۲ رشته در سطح استان در حال برگزاری است.

وی گفت: سال گذشته دانش آموزان استان شش مدال طلا، هفت مدال نقره و چهار مدال برنز در المپیادهای کشوری کسب کردند و ۲۸ مدال طلا در لیگ‌های مختلف علمی کشوری به دست آوردند.

احمدی افزود: سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز در المپیادهای مختلف ورزشی شرکت کردند که یکی از بسترهای پایدار و ماندگار مدارس است.

وی تصریح کرد: معلمان شرکت کننده در درس پژوهشی در سال تحصیلی جاری نسبت به سال‌های گذشته ۴۴.۲ درصد افزایش یافته است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تعداد دانش آموزان پیش دبستانی در سال تحصیلی جاری ۷۱.۶ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: باتوجه به اینکه تعداد  ۱۳۹ مدرسه عشایری در سطح استان در راستای توسعه عدالت آموزشی وجود دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: در دهه فجر سال گذشته خیران ۹۲ درصد از پروژه‌های آموزش و پرورش استان را احداث کرده اند./

کد خبر 342282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.