یک بازارچه برای کسب و کار هنرجویان صنایع دستی

رییس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار دانش اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه یکی از تکالیفی که وزارت آموزش و پرورش برای ما مشخص کرده پرورش روحیه کارآفرینی در هنرجویان است، گفت: هدف از برپایی بازارچه کارآفرینی فراهم کردن زمینه کسب و کار برای هنرجویان صنایع دستی است.

پیمان شاپوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد برپایی بازارچه کارآفرینی و کسب و کار و هنر و صنایع دستی در اصفهان با بیان اینکه برگزاری این بازارچه جنبه‌های مختلفی دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه اصفهان شهر جهانی صنایع دستی است و هم‌چنین در هفته فرهنگی اصفهان قرار داریم و از طرفی وزارت آموزش و پرورش تکالیفی از جمله توسعه مهارت‌های آموزشی و پرورش روحیه کارآفرینی برای ما مشخص کرده است، اقدام به برپایی این بازارچه کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های استان اصفهان به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی، توسعه رشته‌های هنر به‌ویژه صنایع دستی است، ادامه داد: بازارچه کارآفرینی و کسب و کار، هنر و صنایع دستی را با مشارکت معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با موضوع هنر و اقتصاد برگزار کرده‌ایم که اکثر مخاطبان این بازارچه والدین و دانش‌آموزان پایه نهم هستند چراکه این دانش‌آموزان در آستانه انتخاب رشته تحصیلی قرار دارند و این بازارچه فرصتی است تا با رشته‌های مختلف و زمینه کسب و کار از نزدیک آشنا شده و برای آینده تحصیلی خود انتخاب بهتر و با دقتی داشته باشند.

شاپوری افزود: هدف از برپایی این بازارچه علاوه بر فراهم کردن زمینه کسب و کار برای هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی، هدایت دانش‌آموزان پایه نهم هم بوده است و به همین منظور به تمامی مدارس نواحی شهر اصفهان و شهرهای اطراف بخشنامه شده تا از این بازارچه دیدن کرده تا دانش‌آموزان با رشته‌های مختلف آشنا شوند.

رییس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان اصفهان در مورد صنایع دستی که در این بازارچه عرضه می‌شود، گفت: رویکرد ما در این بازارچه ارایه صنایع دستی از جمله قلمزنی، زیلو، جاجیم، فرش، میناکاری، سوزن‌دوزی، هنرهای تزئینی خیاطی مثل پولک و منجوق‌دوزی است که در هنرستان‌های استان توسط استادان به هنرجویان آموزش داده می‌شود و هنرجویان هنرستان‌های بانو امین، شهدای شهرداری، سادات، دهخدا، روناسی، شایستگان از شهر اصفهان و هنرجویان هنرستان آیت‌الله مهدوی از شهرستان خمینی‌شهر به صورت متمرکز در این بازارچه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: صنایع دستی همان‌طور که از اسم آن هم مشخص است، هویت هر شهر است و قطعاً صنایع دستی اصفهان نمی‌تواند محصول خارجی باشد. بنابراین هدف از برپایی این بازارچه صددرصد در جهت حمایت از کالای ایرانی بوده است.

شاپوری اضافه کرد: تا الان استقبال خوبی توسط هنرجویان، شهروندان و حتی توریسم‌های گردشگری از این بازارچه را شاهد بوده‌ایم. هدف ما از برپایی این بازارچه صرفاً نمایشگاهی از صنایع دستی هنرجویان رشته‌های مختلف نیست بلکه درنظر داریم هنرجویان را در شرایط کسب و کار هم قرار داده تا تجربیاتی به دست آورند و پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند محصولات خود را به فروش رساند.

کد خبر 342275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.