نوروزی: برای نجات اصفهان ناگزیر به استفاده از حمل و نقل عمومی هستیم

شهردار اصفهان گفت: در سال جاری یک سوم بودجه سه هزار میلیارد تومانی شهرداری به حمل و نقل عمومی اختصاص یافته و همچنین یک هزار میلیارد تومان نیز برای مترو در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک اظهار کرد: این نمایشگاه علاوه بر به نمایش گذاشتن وسایل نقلیه پاک که به رفع آلودگی ها کمک می کند، به طور خاص بر روی مسایل فرهنگی و تصمیماتی که برای هفته فرهنگی اصفهان گرفته شده متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه امروزه شهرها برای توسعه با معضلاتی مواجه هستند، گفت: شهرهای توسعه یافته به جهت فضاهای شهری، تغییر کاربری ها و استفاده های نامناسب با مشکلاتی روبه رو شده اند، وقتی این مسایل به وجود می آید طبیعی است که ترددها افزایش و استفاده از خودروهای شخصی مورد اقبال عمومی قرار می گیرد و به دنبال آن ترافیک و آلودگی هوا ایجاد می شود و در نتیجه شهرها با معضل زیست محیطی و ترافیکی مواجه خواهند شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان نیز از این موضوع استثناء نبوده است، تاکید کرد: باید چاره‌ای اندیشیده شود تا شهر به عنوان موجود زنده از معضلات رهایی یابد و آلودگی های صوتی و هوا که منشاء بسیاری از بیماری ها و مرگ و میرها است به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه حمل و نقل پاک برگزار شده تا نتایج آن در مدیریت شهری تاثیر گذار باشد، افزود: فراموش نکنیم که برای نجات اصفهان ناگزیر به استفاده از حمل و نقل عمومی هستیم.

نوروزی با بیان اینکه مترو به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در سال جاری یک سوم بودجه سه هزار میلیارد تومانی شهرداری به حمل و نقل عمومی اختصاص یافته و یک هزار میلیارد تومان نیز برای مترو در نظر گرفته شده است.

وی با ابراز خرسندی از بهره برداری از خط یک مترو و استقبال مردم، تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت اجرایی خط دوم مترو اجرایی شده و برای خط سوم نیز در آینده‌ای نزدیک تصمیم گیری خواهیم کرد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: توسعه مترو به تنهایی نمی تواند مسایل و مشکلات را حل کند، باید حمل و نقل عمومی شهر به هم پیوسته شود تا امکان رفع معضلات فراهم شود.

وی گفت: نمی شود که در یک مسیر خط مترو، اتوبوس یا تاکسی نباشد و دوچرخه سواران نیز امکان تردد نداشته باشند، بلکه باید به هم پیوستگی ایجاد شود تا استفاده شهروندان از خودروهای شخصی کاهش یابد.

نوروزی زیرساخت ها برای استفاده از حمل و نقل عمومی را در دو بخش خلاصه کرد و افزود: یکی از این بخش ها ترویج استفاده از دوچرخه برقی و استفاده از وسایل نقلیه هیبریدی و پاک است، اما در این میان فرهنگ سازی نقش مهمی دارد و در این راستا صدا و سیما، دانشگاه‌ها، مدارس و سایر بخش های جامعه برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی به گونه‌ای عمل کنند تا این خواسته به اراده‌ای برای عملیاتی شدن تبدیل شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه علاوه بر تبلیغ حمل و نقل پاک باید نقش فرهنگ سازی داشته باشد، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک باید استمرار داشته باشد تا با ایجاد زیرساخت ها و همبستگی بین حمل و نقل عمومی در وسایل نقلیه متفاوت و همچنین فرهنگ سازی، شاهد روزی باشیم که شهر از این مصیبت به وجود آمده نجات پیدا کند.

شهردار اصفهان گفت: نجات شهر از آلایندگی ها منحصر به حمل و نقل عمومی نیست، زیرا ریزگردها و آلودگی های ناشی صنایع نیز شهر اصفهان را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی حمل و نقل درصدد است تا آخرین دستاوردها را برای داشتن هوایی پاک به نمایش بگذارد، افزود: دولت و دستگاه ها باید با قدرت برای حل معضل آلودگی هوا بسیج شوند وگرنه هر روز شاهد بیماری ها، مرگ و میرها و اتفاقات ناگوار خواهیم بود.

نوروزی ادامه داد: برای فرهنگ سازی باید دست به دست هم دهیم تا با کمک هم استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در بین شهروندان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه امروز مترو با حداقل مسافر مسیر خود را طی می کند در حالی که ظرفیت چندین برابر تعداد مسافر کنونی را دارد، اظهار کرد: سال گذشته روزانه ۱۸ هزارنفر در اصفهان از مترو استفاده می کردند که پس از تغییر مدیریت شهری طبق آمار اعلام شده در سه روز پیش نزدیک به ۴۰ هزار نفر در روز از مترو استفاده می کنند و باید تا پایان امسال تعداد استفاده کنندگان از مترو به یکصد هزار نفر در روز برسد.

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از اینکه پلیس راهور با قدرت در بخش های مربوطه کمک می کند، گفت: همه به میدان بیایند تا شهر برای زیست مطمئن و پاک مهیا شود.

کد خبر 342270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.