مجلسی: آمادگی ساخت و تولید دوچرخه های الکتریکی را داریم

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: با توجه به ارزان و سبک بودن دوچرخه الکتریکی، دانشگاه آماده ساخت و تولید این دوچرخه است، اما ارگان ها و سازمان ها باید حمایت های لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران مجلسی صبح امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک با بیان اینکه طراحی و ساخت دوچرخه الکتریکی از سال گذشته در این دانشگاه کلید خورد، اظهار کرد: توان موتور الکتریکی ۲۵۰ وات، سرعت در شیب صفر ۳۰ کیلومتر در ساعت، مسافت ثابت پیمایش با یک بار شارژ حدود ۷۰ کیلومتر و با مدت زمان شارژ کامل امکان تردد به مدت شش ساعت از جمله کارایی های این دوچرخه الکتریکی است.

وی خاطر نشان کرد: تیم مبتکر طراحی دوچرخه های الکتریکی، آماده ارائه اطلاعات کامل درباره این وسیله نقلیه پاک است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: با توجه به ارزان و سبک بودن این دوچرخه، دانشگاه آماده ساخت و تولید این دوچرخه الکتریکی است، اما ارگان ها و سازمان ها باید حمایت های لازم را داشته باشند.

مجلسی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد بزرگترین دانشگاه آزاد اسلامی استان و کشور به شمار می رود و بیش از ۲۵ هزار دانشجو و یک هزار عضو هیئت علمی دارد و در مسائل علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین المللی شناخته شده است. 

وی با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی زیادی در دانشگاه نجف آباد راه اندازی شده است، گفت: در حال حاضر این دانشگاه ۱۰ مرکز تحقیقاتی دارد که سه مرکز آن وابسته به دانشکده فنی و مهندسی و محیط زیست دانشگاه است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد تأکید کرد: به همت دانشکده فنی و مهندسی اقدامات زیادی برای هوای پاک انجام شده که از جمله آنها می‌توان به طراحی و ساخت سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی خورشیدی در ساختمان ها، تولید برق و رفع اتلاف انرژی در واحدهای صنعتی، تولید سوخت‌های زیستی، خودروهای هیبردی، کاهش مصرف آب در برج های خنک کننده اشاره کرد.

عرضه دو هزار دستگاه پاکرو در اقساط ۱۸ ماهه

 همچنین، محمدحسین حسین زاده، مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت نیز در آیین افتتاحیه اولین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک اظهار کرد: ماموریت بانک قرض الحسنه رسالت بانکداری تجاری است، بانک رسالت، "قرض الحسنه خرد اجتماعی" است به این معنا که تنها عقدی که با مشتریان خود می بندد، قرص الحسنه است، حداکثر وام این بانک ۳۰ میلیون تومان است و سهامداران آن مطالبه سود ندارند.

وی با بیان اینکه ضرورت داشتن هوای پاک بر ما و همه مسئولان روشن است، افزود: برای رسیدن به هوای پاک باید گام های کوچک و عملیاتی برداشته شود در این راستا در خصوص هوای پاک همکاری خوب، مستمری با شهرداری اصفهان داشته ایم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت اضافه کرد: تا کنون ۱۵ هزار دوچرخه با اقساط بلند مدت به مردم عرضه شده است، همچنین امسال تفاهم نامه ای میان شهرداری اصفهان، سازنده ایرانی و بانک رسالت امضا شد که طی آن دو هزار دستگاه پاکرو در اقساط ۱۸ ماهه و بدون کارمزد به مردم و تقاضاکنندگان عرضه شود.

وی با اشاره به عرضه دستگاه های پاک رو در اولین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده از تسهیلات بانک رسالت بدون حضور در شعب انجام می شود که خود اقدامی در زمینه کاهش آلودگی و افزایش هوای پاک است.

کد خبر 342265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.