۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
هر اثر انگشت، یک تعهد

برنامه نمادین پاکسازی محیط زیست با حضور مسئولان شهرضا و با شعار «نه به کیسه‌های پلاستیکی» در بخشی از منطقه مسکونی سروستان برگزار شد.

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد، فرماندار شهرضا صبح امروز (سه‌شنبه) در حاشیه برنامه نمادین پاکسازی محیط زیست شهرضا، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا اظهار کرد: صیانت از محیط طبیعی پیرامون ما وظیفه‌ای است که برعهده همه افراد است.

وی با بیان اینکه سهل انگاری در حفظ محیط زیست آسیب‌های زیادی به دنبال دارد، تأکید کرد: باید فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست از دوران کودکی و سال‌های تحصیل در مدارس آغاز شود.

فرماندار شهرضا اظهار کرد: مسئولان باید در برنامه‌هایی که باهدف پاکسازی محیط زیست برگزار می‌شود، حضوری فعال و پیشتاز داشته باشند.

رحیم جافری، شهردار شهرضا نیز در این‌خصوص گفت: حفظ سلامت محیط زیست و جلوگیری از گسترش آلایندگی‌های زیستی، بخش مهمی از رسالت مدیریت شهری است.

وی با تأکید برضرورت فرهنگ سازی در این زمینه، اظهار کرد: شهرداری‌ با برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت‌های مختلف و باهدف حفظ محیط زیست، فرهنگ صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست را ترویج می‌کند.

شهردار شهرضا مشارکت همه مسئولان را لازمه حفظ محیط زیست دانست و تصریح کرد: مردم و مسئولان در این زمینه مسئولیت دارند، زیرا ثمرات پاکسازی یا آلودگی محیط زیست، متوجه همه افراد جامعه است.

وی با اشاره به تاریخچه روز زمین پاک و ارایه آماری از حجم زباله های روزانه در جهان گفت: متاسفانه بالاترین حجم زباله‌های تولیدی مربوط به مواد غذایی است.

محمدمهدی مولائیان، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شهرضا نیز تصریح کرد: ۲۲ آوریل مصادف با دوم اردیبهشت در همه دنیا به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده تا به مردم روی زمین یادآوری شود که نباید سیاره خود را فراموش کنند و برای حفظ آن برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: این روز به منظور ایجاد آگاهی جهانی و نیز سپاسگزاری از مواهب زمین و منابع و ذخایر طبیعی آن است که از سوی سازمان ملل متحد نیز هر سال طبق مراسم ویژه ای در سراسر جهان برگزار می شود، البته باتوجه به اهمیت این مسئله، برنامه‌های زمین پاک بیشتر به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شهرضا گفت: شهرداری شهرضا همگام با این حرکت ارزنده، اقدام به برپائی برنامه نمادین پاکسازی محیط زیست در بخشی از منطقه مسکونی سروستان  با حضور مسئولان شهرستانی کرده است.

مولائیان با بیان اینکه حضور فعال مسئولان شهرستان در این برنامه و حمایت آنان نشان دهنده اهمیت موضوع است، اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه پاسداشت هفته زمین پاک و فرهنگ سازی در زمینه داشتن شهری تمیز در جهت حفظ محیط زیست بود که در جریان آن، مسئولان با جمع آوری زباله‌های رها شده در طبیعت بر آن تاکید کردند.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم امضا و اثر انگشت مسئولان در حمایت از زمین پاک با شعار «من هم زمین را دوست دارم» و«هر اثر انگشت، یک تعهد» ثبت شد.

کد خبر 342259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.