دستفروشان را از نصف جهان حذف نمی‌کنیم

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: سیاست شهرداری اصفهان حذف دستفروشان نیست، بلکه ساماندهی آنها در بازارچه های محلی مد نظر است.

حسن محمدحسینی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از جمله معضلاتی که دستفروشان به وجود می‌آورند، سدمعبر، ترافیک شهری و اختلال در حمل و نقل و عبور و مرور عابران پیاده و عرضه کالاهای نامرغوب به مردم است که چهره بسیار زشتی را از شهر نمایان می‌سازد.

وی با بیان اینکه سیاست شهرداری اصفهان حذف دستفروشان نیست، بلکه ساماندهی آنها مد نظر است، افزود: برنامه بلندمدت شهرداری این است محل فعالیت دستفروشانی که برای شهر مشکل آفرین نیستند را در بازارچه های محلی شهر قرار دهد تا دیگر در معابر شهر چهره نازیبایی از فعالیت آنها دیده نشود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه دستفروشان هزینه‌های مربوط به اجاره ملک، عوارض و مالیات را نمی‌پردازند، کالاهای خود را با قیمتی پایین‌تر عرضه می‌کنند و این امر سبب استقبال شهروندان از آنان می‌شود، اما در این بین شهروندان باید توجه داشته باشند که از نظر کیفیت اجناس نمی‌توان به دستفروشان اعتماد کرد.

وی در ادامه به فعالیت مشاغل مزاحم در شهر اشاره و خاطرنشان کرد: طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها جلوگیری از مشاغل مزاحم جزء وظایف شهرداری است از این رو برای پیشگیری از این تخلف آشکار با هماهنگی اتحادیه صنوف جلوگیری از ایجاد مشاغل مزاحم در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

محمدحسینی تاکید کرد: در صورتی که مشاغل مزاحم ایجاد شد در فرایند بند ۲۰ قانون شهرداری ها، کمیسیون ویژه‌ای تشکیل، فعالیت مشاغل مزاحم بررسی و پس از کارشناسی تصمیمگیری های لازم برای پلمب یا دیگر موارد قانونی انجام خواهد شد.

وی اظهارکرد: حدود ۳۰۰ وظیفه در ارتباط با شهر و شهروندان شامل تخلفات ساختمانی، تبلیغات غیرمجاز، مشاغل مزاحم، ساختمان‌های مخروبه رها شده، زمین‌های بایر، حفاری‌های غیر مجاز، تبلیغات نامناسب، سد معبر و جمع آوری خودروهای فرسوده رها شده در سطح شهر بر عهده این اداره کل است.

کد خبر 342236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.