۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
به دنیای عجایب خوش آمدید

از پله ها بالا بروید فیزیک سخت را بردارید و مانند راحت الحلقوم به دهان بگذارید، به راهروهای کهکشان راه شیری سفر کنید، اگر در راه این سفر کوتاه اما شیرین گرسنه شدید بدانید که خبری از فست فودها و نمک های مضر برای خوردن غذا نیست به جای آن یک بشقاب سلامتی میل کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا،"پردیس نمایشگاه فیزیک و سلامت اصفهان" از دو بخش علمی و سلامتی و در قالب چند غرفه تشکیل شده است، در بدو ورود، این دانش‌آموزان هنرمند هستند که با تابلوهای نقاشی خود انسان را مجذوب می‌کنند بر روی هر کدام از تابلوها ابعاد مختلف سلامتی از بخش سلامت روان، سبک زندگی و حتی سلامت جسمی تشکیل شده است .

بر روی دیوارها نیز شعارهای مختلفی نقش بسته: "بی تحرکی آغاز سرنگونی"، " تمام قندها شیرین نیستند،" "چربی‌ها؛ سد شریان زندگی"، " نمک؛ زندگی پرفشار"، " فست فود؛ خوشمزه اما کشنده" و...

به غرفه سلامتی خوش آمدید!

از پله‌ها بالا می‌روید چیزی که بیشتر از همه توجه ها را جلب می‌کند ایجاد غرفه جذاب سلامتی است وارد غرفه که می‌شوید این قاشق و چنگال‌ها هستند که به شما چشمک می‌زنند. جذابترین بخش این غرفه شعارهای مختلف سلامتی و انسان‌هایی است که به شکل سمبلیک به علت ابتلا به بیماری در بیمارستان بستری هستند پس از عبور از راهروهای تنگ و تاریک بوی سرخ کردنی در راهرو می‌پیچد و مردی به علت استفاده فراوان از غذاهای چرب، چاق و افسرده در گوشه سالن نشسته است، در بخش دیگر غرفه هرم غذایی و بشقاب سلامتی با توضیح مختصر در رابطه با غذاهای موجود در آنها ایجاد شده است.

دریایی از نمک

غرفه دیگر در مورد مضرات نمک چیده شده است  و انسانی را نشان می دهد که در دریایی از نمک غرق شده، ضمن اینکه شعارهای مربوط به مصرف نمک نیز در این غرفه به چشم می‌خورد.

آغاز برنامه‌های سلامتی

پریناز تولائیان، رییس اداره توسعه سلامت شهرداری اصفهان با اشاره به همزمان شدن افتتاح این خانه با هفته سلامت، توضیح می دهد: از روز گذشته _دوم اردیبهشت ماه_ با اجرای برنامه‌های مختلف اقدام به آگاهی سازی و اطلاع رسانی در ۱۰ محور اصلی حوزه بهداشت و درمان کرده ایم.

وی با اشاره به فعالیت اداره توسعه سلامت شهرداری اصفهان در بخش پیشگیری و اطلاع‌رسانی، می افزاید: در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت‌های شهری که در اختیار داریم بتوانیم بازوی توانمندی در امر اطلاع رسانی و پیشگیری باشیم.

رئیس اداره توسعه سلامت شهرداری اصفهان ادامه می دهد: در حال حاضر ۱۰ عامل خطر که  از علل ابتلا به بیماری‌های مختلف است شناسایی شده که با پیشگیری از این عوامل می‌توانیم بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بیماری‌ها را کنترل کنیم.

سفر به دنیای ناشناخته‌ها

در بخش دنیای شگفت انگیز فیزیک در ابتدا با نام دانشمندان عرصه های مختلف فیزیک اشنا می شوید و در همان جا می‌توانید خودتان با استفاده از چنگ لیزری آهنگ مورد نظرخود را بنوازید، در بخش دیگر با فواره خودکارالجرزی بازی کنید و با صحبت کارشناسان درمورد میز بیضی جادویی از کاربردهای این میز آگاه شوید.

سفر رایگان به کهکشان راه شیری

در بخش کیهان‌شناسی نیز انواع سیارات تشکیل‌دهنده راه شیری و و ابزارهای اندازه‌گیری قرار دارد از اسطرلاب تا ذات الحلق و ...

ستارگان و کهکشان راه شیری درست در زیرپای شما قرار دارد و درست در بازوی سمت چپ آن زمین قرار گرفته است که در بین سیارات منظومه شمسی خودنمایی می‌کند.

پس از سفر به این مکان وارد اتاق تاریک شده و از نزدیک با جذابیت‌های نور و دنیای اپتیک و بازی‌های ویژه‌ای که در این زمینه وجود دارد آشنا می شوید.

سفر به پایان رسیده اما جذابیت‌های این دنیای زیبا وصف ناپذیر است، شک دارید؟ امتحانش مجانی است می توانید خودتان از نزدیک آن را تجربه کنید.

به گزارش ایمنا پردیس نمایشگاه فیزیک و سلامت اصفهان امروز به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در فرهنگسرای شریعتی واقع در خوراسگان با حضور شهردار و رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان افتتاح شد.

کد خبر 342210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.