گلایه دونده ملی‌پوش اصفهان از مسئولان ورزش استان

ملی‌پوش دوی اصفهان گفت: مدال‌های زیادی در المپیک و تورنمنت‌های مختلف آسیایی و کشوری برای شهرم به ارمغان آورده‌ام اما مسئولان ورزش استان اصلاً حمایت نمی‌کنند.

رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد شرایط اردوی تیم ملی در کیش، اظهار کرد: اولین اردوی تدارکاتی تیم ملی به منظور حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا از دهه سوم اسفندماه در کیش و با حضور مربی آمریکایی شروع و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد. مربی آمریکایی خیلی خوب است و یکی از مزیت‌های این اردو تمرین هر سه دونده سرعت ایران با یکدیگر است و شرایط خوبی دارم.

وی با بیان اینکه بازی‌های آسیایی جاکارتا اوایل شهریورماه در اندونزی برگزار می‌شود، گفت: در صورت کسب رکورد لازم، مجوز حضور در این بازی‌ها را برای دومین‌بار به دست می‌آورم. در دوره قبلی بازی‌های آسیایی اینچئون در ماده ۱۰۰ متر سرعت مقام پنجم را به دست آوردم. امسال هم در ماده‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ متر سرعت شرکت می‌کنم.

دونده ملی‌پوش اصفهانی در مورد سایر مسابقات پیش‌رو، افزود: مرحله دوم مسابقات لیگ جایزه بزرگ اواخر اردیبهشت ماه در تهران برگزار می‌شود که پس از پایان اولین اردوی تدارکاتی تیم ملی، در این مسابقات شرکت می‌کنم ولی با نظر مربی آمریکایی در مرحله اول مسابقات لیگ جایزه بزرگ شرکت نکردیم. همچنین دو مسابقه برون مرزیِ ترکیه و قزاقستان را در تیر و مردادماه پیش رو داریم که در این مسابقات می‌توانم ورودی بازی‌های آسیایی را به دست آورم.

قاسمی در مورد میزبانی اصفهان از اردوی تیم ملی، تصریح کرد: ورزشگاه نقش جهان پیست دو و میدانی خوبی دارد که اگر اداره‌کل ورزش و جوانان و هیئت دوومیدانی استان بتوانند شرایط لازم را مهیا کنند احتمال برگزاری یک دوره از اردوها در اصفهان هم وجود دارد.

از مسئولان ورزش استان گلایه دارم

وی با اشاره به اینکه بازی‌های آسیایی جاکارتا چهار ماه دیگر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان ورزش اصفهان از ورزشکاران برای حضور در بازی‌های آسیایی حمایت نمی‌کنند. مدیرکل ورزش و جوانان شهرهای دیگر با هم‌تیمی‌های من تماس تلفنی دارند و جویای شرایط تمریناتشان می‌شوند اما هیچکس از ما سراغی نمی‌گیرد که کجا و چگونه تمرین می‌کنیم و اصلاً برایشان مهم نیست البته رییس هیئت دوومیدانی استان آنچنان که باید و شاید نه ولی تا حدودی پیگیر تمریناتمان است.

قاسمی اظهار کرد: من از مسئولان ورزش استان و شهرستان اصفهان انتظار دارم پیگیر شرایط تمرینی من باشند. از استان اصفهان تنها یک نفر و آن هم من شانس ورودی به بازی‌های آسیایی جاکارتا را دارم که اگر رسیدگی نکنند باید فاتحه ورزش اصفهان را بخوانند.

دونده ملی‌پوش اصفهانی در مورد شرایط مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: شرایط بازی‌های امسال خیلی سخت است. کشورهای شرکت‌کننده در این رقابت‌ها از دو سال گذشته برنامه‌ریزی کرده‌اند اما ایران شش ماه است برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا برنامه‌ریزی کرده که فکر می‌کنم با وجود این شرایط فقط بتوانیم دو یا سه مدال کسب کنیم.

وی اضافه کرد: رقیبان سختی از کشورهای چین و قطر و ژاپن دارم که در دور قبلی این مسابقات دونده قطری مقام قهرمانی، دونده چینی نایب قهرمان و دونده ژاپنی هم مقام سوم را به دست آورد. اما مطمئن هستم اگر فدراسیون بتواند تیم ۴ در ۱۰۰ متر امدادی را به این بازی‌ها اعزام کند ایران صددرصد جزو مدال‌آوران این دوره از رقابت‌ها خواهد بود چراکه چهار دونده خوب سرعت در ایران داریم که می توانیم در بخش تیمی این ماده مدال کسب کنیم اما تا کنون مشخص نیست که در این ماده ایران تیمی خواهد داشت یا خیر.

قاسمی ادامه داد: یک ماه قبل از شروع بازی‌های آسیایی جاکارتا اردوی تدارکاتی برون‌مرزی در رومانی یا بلغارستان خواهیم داشت که فقط دوندگانی که سهمیه ورودی به مسابقات آسیایی جاکارتا را دریافت می‌کنند در این اردو حضور دارند.

دونده ملی‌پوش آسیایی در مورد مسابقات لیگ برتر امسال، گفت: با وجود اینکه علاقه زیادی دارم که برای شهر خودم بدوم اما اگر سپاهان در لیگ برتر تیمداری نکند باز هم مثل ۱۳ سال گذشته برای تیم نفت تهران می‌دوم همان‌طور که با تیم نفت تهران در مسابقات قهرمانی نجات غریق شرکت می‌کنم. قرار بود امسال سپاهان در لیگ برتر تیمداری کند تا من هم در این تیم حضور داشته باشم و امیدوار هستم این اتفاق بیفتد. حتی اگر از نظر مالی شرایط سپاهان کمتر از نفت تهران هم باشد اما دوست دارم برای شهر خودم رکورد بزنم.

جای خالی مدال بازی‌های آسیایی در کارنامه ورزشی قاسمی

وی تأکید کرد: مدال بازی‌های آسیایی برایم خیلی ارزنده است چراکه تنها مدالی که در کارنامه ورزشی‌ام ندارم، البته مدال بازی‌های آسیایی داخل سالن را دارم اما مدال فضای آزاد که هر چهار سال یکبار برگزار می شود را نتوانسته‌ام کسب کنم.

دونده ملی‌پوش اصفهانی خاطرنشان کرد: از دست مسئولان ورزش استان اصفهان واقعاً ناراحت هستم. من دو دوره مسابقات المپیک شرکت کردم، مدال‌های زیادی در تورنمنت‌های مختلف کسب کرده‌ام و جزو رکوردداران دوی سرعت ۶۰ متر، ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر ایران هستم و همه جا من را به‌عنوان دونده اصفهانی دوی سرعت می‌شناسند اما متأسفانه مسئولان ورزش اصفهان از من حمایت نکردند و این مدال‌ها از دست من رفت و هنوز هم شرایط همین است. رقیب مشهدی من بهترین و بیشترین امکانات را در اختیارش قرار داده‌اند اما مسئولان اصفهان به من حتی زنگ هم نمی‌زنند و شرایط تمرینی من را جویا نمی‌شوند. گلایه من بیشتر از مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان است تا مسئولان هیئت استان چراکه اگر هیئت دو و میدانی استان هم از نظر مالی حمایت نشود نمی‌تواند از ورزشکاران خود حمایت کند.

قاسمی اضافه کرد: در بازی‌های آسیایی داخل سالن که سال گذشته در ترکمنستان برگزار شد مدال برنز را به دست آوردم اما اصلا انگار نه انگار که کسی برای این شهر مدال آسیایی گرفته است. با معصومیت رفتم و با مدال برگشتم اما هیچ‌گونه حمایتی نشدم.

به زودی از ایران می‌روم

وی تأکید کرد: پیگیر اقامت کانادا هستم و تا حدودی درست شده است که اگر شرایط اینطور پیش رود فکر نمی‌کنم در ایران بمانم اما به احتمال زیاد در کانادا به ورزش ادامه می‌دهم. با عدم حمایت مسئولان از ورزش زده می‌شوم و به سمت مربیگری روی می‌آورم. شرایط واقعا سخت است چون من با هزینه خودم تمرین می‌کنم و در اردوهای تیم ملی شرکت می‌کنم اما کسی من را حمایت نمی‌کند.

کد خبر 342203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.