وزارت فرهنگ در کسب و کارهای فرهنگی نقش تسهیل‌گر دارد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درامور برنامه ریزی گفت: نگاه وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی در این دوره، در ارتباط با نهادهای دولتی و غیردولتی مشارکت‌جویانه و گفت‌وگویی و در ارتباط با اهل فرهنگ و هنر تسهیل‌گری است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره ارشاد کاشان، علی اصغر سیدآبادی، در کارگاه آموزشی پایتخت کتاب با عنوان مشارکت استان‌ها در برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن آمفی تئاتر شهرداری قمصر کاشان اظهار کرد: مشارکت و هم افزایی نهادهای عمومی مانند شهرداری و بخش خصوصی و توجه به سرمایه‌ها و امکانات محلی و منطقه از ویژگی‌های برنامه‌های تببین شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد است.

وی تاکید کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور به عنوان متولی فرهنگ و هنر باید برای افزایش فعالیت‌های فرهنگی توسط نهادهای عمومی و خصوصی و افزایش فضاهای فرهنگی نقش هماهنگ کننده و تسهیل‌گرانه خود را ایفا کند.

 مشاور وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی در امور برنامه ریزی گفت: فرهنگ در ارتباط، گفت و گو و تعامل رشد می‌کند و باعث پیشرفت یک کشور در حوزه‌های گوناگون می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های وزیر ارشاد گفت: برنامه‌های این دوره در هشت کلان پروژه صورت بندی شده و ویژگی بخشی از برنامه‌ها این است که در آن‌ها شهرها به عنوان واحدهای مستقل فعالیت در نظر گرفته شده تا امکان مشارکت شهرداری‌ها فراهم شود.

سیدآبادی گفت: تقویت و احیا ظرفیت‌های مردمی در توسعه فرهنگ و هنر نقش محوری دارد که باید با تدارک‌های لازم آن‌ها را اجرا و به بهره برداری رساند.

مشاور وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی در امور برنامه ریزی تصریح کرد: ایجاد قطب‌های فرهنگ و هنری در نقاط کشور به عنوان یکی از پروژه‌های کلان وزیر فرهنگ و ارشاد است که مرحله اجرایی آن در نیمه نخست امسال را شاهد خواهیم بود.

سیدآبادی، ایجاد بازارها، خیابان‌های فرهنگی و تبدیل فضاهای شهری به فضاهای فرهنگی و هنری مانند خانه‌های سنتی گردشگری مانند شهرهای کاشان و یزد از نمونه ایجاد قطب‌های فرهنگی در شهرها ذکر کرد.

به گزارش ایمنا، کارگاه برنامه ریزی ویژه رویدادهای ترویج کتابخوانی با حضور ۸۰ نفر از معاونان فرهنگی ادارات کل و روسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور به مدت دو روز سوم و چهارم اردیبهشت ماه در قمصر کاشان برگزار می‌شود.

کد خبر 342192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.