گزارش آخرین وضعیت تئاتر شهر از زبان رییس شورا

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آغاز عملیات اجرایی تئاتر شهر اصفهان در گرو رفع موانع مالکیتی سینما "همایون" است.

فتح الله معین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون آخرین وضعیت بهره‌برداری از تئاتر شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از خلاءهای موجود در شهر اصفهان داشتن تئاتر شهر و سینمای بزرگ شهر است که امکان ارائه نمایش‌ها و فیلم‌های مختلف با تعاریفی که تالار بزرگ تئاتر شهر و سینمای شهر دارد را داشته باشد.

وی با بیان اینکه از دو سال گذشته با خرید زمینی در خیابان چهارباغ که از مستقلات مصلی اصفهان بود، راه‌اندازی تئاتر شهر را در دستور کار قرار دادیم، افزود: برای این امر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بر اساس قرارداد موجود  مجموعه سابق سینما "همایون" که متعلق به مصلای بزرگ اصفهان بود را خریداری کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه زمین خریداری شده دارای دو بخش سینما "همایون" سابق و یک مجموعه تجاری است، گفت: سینما همایون تحت نظارت بنیاد شهید بوده که به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر واگذاری سینماها به حوزه هنری، این سینما نیز به حوزه هنری واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گره کار آغاز عملیات اجرایی تئاتر شهراصفهان در گرو خرید ساختمان مخروبه سینما "همایون" سابق از حوزه هنری است، تصریح کرد: باید توجه داشت که در بودجه سال ۹۷ خرید این مجموعه فرهنگی و احیای مجدد سینما "همایون" در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

معین اضافه کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به دنبال انجام مذاکرات برای خرید این مجموعه فرهنگی است که اگر رفع موانع مالکیت صورت گیرد عملیات اجرایی تئاتر شهر آغاز خواهد شد.

کد خبر 342154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.