پایان دوباره کاری‌ها با تشکیل کمیسیون حفاری

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: کمیسیون حفاری به منظور به حداقل‌رساندن حفاری‌های مجدد و غیرضروری از سوی سازمان‌های مختلف و همچنین پیشگیری از حفاری‌های غیرمجاز تشکیل شده است.

ایرج مظفر در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: کمیسیون حفاری یکی از مصوبات هیئت دولت است که در سال ۶۶ به کل شهرداری های کشور ابلاغ شد تا نظارت دقیقی بر نحوه اجرا و زمانبندی حفاری‌ها صورت گیرد و کمترین خسارت به شهر وارد شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه کمیسیون حفاری درخواست‌های شرکت‌های تاسیساتی را بررسی و بر اساس ضوابط اقدام به صدور مجوز حفاری می‌کند، تاکید کرد: برای سرعت بخشیدن به انجام حفاری‌ها، صدور مجوزهای حفاری به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای صدور مجوز به صورت مکانیزه برنامه‌ای تنظیم شده تا شرکتهای تاسیساتی بتوانند درخواست‌های خودر را آسان‌تر ارایه کنند و از اعمال سلیقه در صدور مجوزها جلوگیری شود.

مظفر تاکید کرد: کمیسیون حفاری با محوریت معاونت عمران شهرداری و به منظور به حداقل رساندن حفاری‌های مجدد و غیر ضروری از سوی سازمان‌های مختلف، همچنین پیشگیری از حفاری‌های غیرمجاز تشکیل شده است.

وی با اشاره به درخواست شهروندان در خصوص هماهنگی شهرداری با شرکت‌های خدماتی برای جلوگیری از حفاری‌های بی‌مورد، مجدد و غیر مجاز، گفت: حدود ۷۰ درصد تخریب آسفالت معابر فرعی بر اثر حفاری‌ها ایجاد می‌شود، زیرا پس از حفاری، زیرسازی‌ها به طور صحیح انجام نشده و تردد خودروهای سنگین، نفوذ آب از رفیوژ فضای سبز به آسفالت و کاهش کیفیت آسفالت مجدد، سهم مهمی در تخریب آسفالت معابر اصفهان دارد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه کمیسیون حفاری در سال گذشته ۱۱ جلسه به صورت ماهانه و با هدف دریافت برنامه‌های آتی حفاری و به حداقل رساندن دوباره‌کاری‌ها برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تشکیل کمیسیون حفاری اقدامی است که شهرداری اصفهان را در به حداقل رساندن دوباره‌کاری‌های مخرب و جراحی کمتر آسفالت‌های معابر یاری می‌کند، این جلسات در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه آسفالت‌ریزی در معابر و خیابان‌های شهر هزینه‌های زیادی به شهرداری تحمیل می‌کند، اظهارکرد: برای دوام و ماندگاری آسفالت معابر باید زیرسازی خیابان‌ها از نظر دفع آب‌ها، وجود چاه ها و سفره‌های زیرزمینی، مکان‌های نشتی آب و زهکشی به طور مرتب بررسی و کنترل شود.

کد خبر 342142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.