انتشار اوراق مشارکت قطارشهری اصفهان تا پایان اردیبهشت

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان از اجرای مرحله دوم انتشار اوراق مشارکت خط دوم قطارشهری اصفهان تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: این اقدام با موافقت اولیه بانک مرکزی انجام می‌شود.

نادر آخوندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال ۹۶ مجوزی در بودجه کل کشور وجود داشت که بر اساس آن می‌توانستیم برای انتشار اوراق مشارکت قطارشهری اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در این مجوز اعلام شد ۵۰ درصد اصل و سود اوراق مشارکت را دولت پرداخت می‌کند، افزود: با توجه به پرداخت ۵۰ درصد اصل و سود توسط دولت در وضعیت کنونی اقتصادی، انتشار اوراق مشارکت برای خط دوم قطارشهری اصفهان اقدامی ارزشمند به شمار می‌رفت از این رو در سال گذشته برای دریافت مجوزهای لازم اقدام کردیم.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۶ موفق به دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت برای خط دوم به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال با نرخ ۲۰ درصد و پرداخت ۵۰ درصد اصل و سود توسط دولت از بانک مرکزی شد، اما این تاریخ زمان مناسبی برای انتشار اوراق مشارکت نبود، البته در این شرایط باز هم بخش کمی از اوراق فروش رفت و قرار شد برای انتشار مجدد مابقی اوراق، فرصتی دوباره تعیین شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بانک مرکزی موافقت اولیه مرحله دوم انتشار اوراق مشارکت در سال‌جاری را صادر کرده است، گفت: در این راستا مرحله دوم انتشار اوراق مشارکت خط دوم قطارشهری اصفهان تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال اجرا می‌شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اوراق مشارکت قبلی با نرخ ۱۶ درصد و ۱۸ درصد به فروش رفت، نرخ فعلی ۲۰ درصد سود بسیار خوب و در بازار فعلی، سرمایه‌گذاری مطمئنی برای مردم است.

وی با بیان اینکه این اوراق مشارکت معاف از مالیات است و تضمین دولت بر روی اوراق وجود دارد، اظهارکرد: مردم می‌توانند در این سرمایه‌گذاری مطمئن شرکت کرده و هر سه ماه سود و پس از چهار سال اصل مبلغ مشارکت خود را دریافت کنند.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه ۲۰ درصد نرخ سود رقم جذابی برای سرمایه‌گذاری است در حال حاضر بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در صدد برآمده‌اند تا اوراق مشارکت خط دوم قطارشهری اصفهان را جذب کنند.  

وی با بیان اینکه خرید اوراق مشارکت فرایندی دو سر بُرد برای شهروندان است، گفت: شهروندان با خرید اوراق مشارکت غیر از دریافت سود به راه‌اندازی هر چه سریعتر خط دوم قطار شهری اصفهان نیز کمک می‌کنند.

کد خبر 342140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهریار IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    2 1
    این اوراق را از کجا بگیریم؟