اصفهان در مسیر امید قرار دارد

شهردار اصفهان گفت: هفته فرهنگی اصفهان، تلاش برای افزایش نشاط اجتماعی، مشارکت شهروندی و توسعه خلاقیت های شهروند محور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: اصفهان یک شهر اسطوره ای است که همه ابعاد آن قابل فهم و ستایش و احترام است.


وی ادامه داد: دکتر بهمن نامور مطلق درباره این شهر می گوید اصفهان را هیچ کس نساخته، بلکه این اصفهان است که کسانی همچون شیخ بهایی و شاه عباس را به جهانیان شناسانده است.


نوروزی با اشاره به این که هفته فرهنگی اصفهان را برای ایجاد شور و نشاط در شهر شروع کردیم، اظهار کرد: با وجود مشکلات موجود به جنبه های امیدبخش شهر می اندیشیم و معتقدیم که ظرفیت های اصفهان از مشکلات آن وسیع تر و بزرگ تر است.


وی افزود: اگرچه خشکی زاینده رود غم بزرگی است، اما اردیبهشت آنقدر زیبا است که سایه بر فقدان زاینده رود انداخته و مانع کاسته شدن زیبایی های شهر شده است.


شهردار اصفهان تصریح کرد: برای گذر از مشکلات باید بیش از  پیش به مشارکت مردم و احساس تعلق آنان به شهر، متوسل شد.


وی با اشاره به پیام برنامه های هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: شهر زنده است و با خلاقیت های شهروندانش می خواهد امید را تداوم بخشد.


شهردار اصفهان گفت: اصفهان در مسیر امید قرار دارد. رویدادی مانند هفته فرهنگی اصفهان، تلاش برای افزایش نشاط اجتماعی، مشارکت شهروندی و توسعه خلاقیت های شهروند محور است.


وی افزود: اصفهان در مسیر امید، به معنای نادیده انگاشتن مشکلات یا خوش خیالی نیست. این شهر از سرمایه های معنوی، اجتماعی و انسانی متعددی چون هنرمندان برخوردار است.


نوروزی با بیان این که هنر، روح اصفهان است، گفت: هنر آزاد، هنر برای هنر و هنر برای مردم می تواند دردهای اصفهان را التیام دهد. هنر می تواند همه سختی ها را با ظرافت خود حل کند.


وی بیان کرد: ابزار هنر می تواند هزاران دستور العمل و بخشنامه را در لفافه پرظرافت و زیبایی شناسانه خود به مخاطب منتقل کند.


وی ادامه داد: هنر، فرهنگ ساز است و فرهنگ، شاکله یک شهر خوب را بنا می کند. اگر فرهنگ، حکفرمایی کند، چه کسی دیگر نگران افزایش تردد خودروهای تک سرنشین، آلودگی هوا، مشکل تولید بیش از حد زباله، تخریب محیط زیست یا آثار تاریخی خواهد بود؟


وی افزود: وقتی فرهنگ، زمام امور را به دست گیرد، تمامی این دغدغه ها به خودی خود حل خواهد شد.


شهردار اصفهان گفت: امیدوارم شهری شاد و پر امید را به آیندگان تحویل دهیم.


وی با اشاره به این که هفته فرهنگی اصفهان با همکاری و حمایت همه بخش های مدیریت شهری شروع شده، گفت: می خواهیم هر سال، هفته فرهنگی اصفهان را در اردیبهشت ماه برگزار کنیم.


به گزارش ایمنا در حاشیه این آیین، نقاشی آبرنگ استاد مطیع برای شهر اصفهان کشیده شد. استاد مطیع، نقاش آبرنگ اصفهانی از ابتدای افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان به کشیدن نقاشی منظره ای از مدرسه چهارباغ پرداخت و در آخر برنامه، این اثر توسط شهردار اصفهان و هنرمندان حاضر در برنامه امضا شد.


این اثر قرار است در دفتر شهردار اصفهان نصب شود.
همچنین در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان، گروه موسیقی مقامی "اقوام" به اجرای موسیقی از نواحی خراسان، آذربایجان، کردستان، لرستان و همچنین موسیقی اصفهان پرداختند.


در پایان برنامه هم مدیران شهری اصفهان با مردم حاضر در برنامه عکس دسته جمعی گرفتند.

کد خبر 342125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.