مشکلات آب در راس برنامه های شورا است

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان از سه طرف در محاصره کویر قرار دارد، گفت: این شهر امروز توسعه تاریخی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و سیاسی خود را مدیون زاینده رود می داند اما وضعیت بحرانی آب، اصفهان را با مخاطره روبه رو کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: اصفهان در حاشیه کویرهای حوزه داخلی ایران واقع شده و بخش مهمی از اعتبار و عظمت خود را از زاینده رود دارد و  شاید اگر این رود وجود نداشت اصفهانی هم به وجود نمی آمد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آب پیش زمینه آبادی و تجمع انسانی است، خاطر نشان کرد: اصفهان امروز توسعه تاریخی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و سیاسی خود را مدیون زاینده رود و تداوم جریان و توزیع متناسب آن می داند. اگر زاینده رود نبود این شهر هرگز نمی توانست به چنین ویژگی هایی دست یابد و لقب نصف جهان و یوسف ایران را به خود اختصاص دهد و به جایگاهی دست یابد که تمامی سیاحان را مات و مبهوت عظمت خود کند.

وی گفت: با اندکی تامل می توان آثار زاینده رود را در همه احوال این شهر به آسانی دریافت، اگر مصر را هدیه رود نیل دانسته اند، اصفهان را نیز باید هدیه زاینده رود بدانند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان از شرق، شمال و جنوب در محاصره کویر قرار گرفته است، ادامه داد: جبهه غربی این کلان شهر نیز با وضعیتی که در چند ساله اخیر به وجود آمده به شدت به مخاطره افتاده است، به گونه ای که سال به سال وضعیت آن نگران کننده تر  و در مسیر و بستر زمان به تدریج به رودی خشک شده تبدیل شده است.

وی به اعتراض های مردم اصفهان پیرامون وضعیت آب اشاره کرد و گفت: زمانی مردم به کم شدن آب زاینده رود اعتراض داشتند، زمانی دیگر از اینکه چرا آب به سمت کانال ها برای آبیاری باغ ها جریان نمی یابد. پس از آن معترض شدند که چرا در طول سال دوبار زاینده رود بسته می شود، جلوتر که آمدیم زاینده رودی با آبی در دو نوبت که صرفا برای کشت پاییزه و بهاره است را شاهد بودند و اکنون زاینده رود را از رودی فصلی به رودی خشک می بینند. مردم از این مصیبت عظیم در رنج  هستند و حال و روز خوبی ندارند.

 نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مردم اصفهان امروز در آستانه فصل بهار و تابستان به شدت نگران آب شرب خویش و منتظر اقدامات جدی مسئولان مربوطه هستند و خود نیز تمام گلایه ها و شکوایه های بجا و بحق  را واگذارده اند و آماده اند که برای عبور از این بحران نیز همکاری کنند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه مردم اصفهان ثابت کرده اند هر کجا با آن ها با زبان منطق و صادقانه گفت و گو شود همراهان خوبی در حل مشکلات خواهند بود، ادامه داد: ولی این صبوری و ایثار و از خودگذشتگی نباید منجر به فراموشی اصل ماجرا شود و باید طرح هایی در دست اجرا که با اهتمام و تلاش شبانه روزی استاندار  اصفهان و دیگر مسئولان در جریان است با جدیت دنبال و پیگیری شود و مردم اصفهان در یک بازه زمانی کوتاه مدت مجددا شاهد جاری شدن آب در زاینده رود باشند.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در این مسیر صعب و دشوار ما هم به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان ماموریت هایی داریم، خاطرنشان کرد: به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان ماموریت هایی داریم که با تمام وجود و متعهدانه انجام خواهیم داد و پیگیر مطالبات بحق مردم و مدیریت شهری خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تعارفات معمول و مرسوم پیرامون مشکلات آب را کنار خواهیم گذاشت، تصریح کرد: موضوع آب را چه در دستیابی به منابع و چه در مصرف، در راس برنامه خود قرار می دهیم، طرح تشکیل ستاد خشکسالی در شهرداری اصفهان و دعوت از نمایندگان آب منطقه ای و شرکت آبفای استان و نمایندگان سازمان های مردم نهاد در این ستاد با هدف کمک به دولت در عملیاتی کردن تصمیمات، گامی مهم در این زمینه است.

نصراصفهانی به فراز و نشیب های فراوانی که مدیریت جدید شهری در سال گذشته با آن مواجه بود اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته علی رغم فراز و نشیب های فراوانی که مدیریت جدید شهری با آن مواجه بود به پایان رسید و با تمرکز مدیریت بر روی برخی از پروژه های خاص از جمله قطار شهری، این پروژه با وجود برخی از کاستی ها به بهره برداری رسید، تلاش بر این بود که با کاهش هزینه های جنبی و صرفه جویی با در نظر گرفتن سلامت و ایمنی مردم بسیاری از کارهای فرعی را که بعضا سوژه های تبلیغاتی  برای غوغاسالاران ایجاد کرد را بکاهیم و به سمت کارهای اصلی گام برداریم.

وی با توجه به در پیش بودن جشن نیمه شعبان، روز کارگر و هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: امیدواریم اداره کل روابط عمومی شهرداری اصفهان، معاونت فرهنگی اجتماعی و ورزشی با برنامه ریزی و بسیج تمامی امکانات مالی، مادی و معنوی و انسانی موجود و کمک از سازمان های مردم نهاد و مردم  برنامه هایی کاملا متفاوت از سال های گذشته را به اجرا درآورند و نشان دهند که با حداقل هزینه ها می توان کارهای بزرگی را رقم زد و شادی و نشاط را برای مردم به ارمغان آورد.

نصراصفهانی ضمن گرامیداشت هفته اصفهان گفت: امیدواریم در این زمینه نیز با اجرای برنامه های متنوع و متکثر و با مشارکت اهالی فرهنگ و هنر و جوانان و نوجوانان  شاهد رخدادهای مهمی در شهر باشیم و داشته هایمان را بار دیگر در شهر زیبای خدا مرور کنیم و در حفظ و نگهداری آن بیش از گذشته سهیم باشیم و با معرفی بیشتر اصفهان به شهروندان اصفهانی حس تعلق را در آن ها تقویت و سطح اعتماد به نفس را در تمامی گروه های سنی افزایش دهیم.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تشکر از امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان پیرامون طرح مباحث اخلاقی به کاربران شبکه های اجتماعی گفت: از امام جمعه اصفهان که در هفته گذشته در خطبه های نماز جمعه با طرح مباحث اخلاقی به استناد آیات و احادیث توصیه های ارزشمندی را به کاربران شبکه های اجتماعی ارائه کردند و از آن ها خواستند از بداخلاقی های اجتماعی تحت عنوان روشنگری و شفاف سازی پرهیز کنند سپاسگزارم.

کد خبر 342100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.