اصفهان تشنه محبت مدیران ملی است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان زیبا محروم‌تر و تشنه‌تر از گذشته نسبت به محبت مدیران ملی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیگیری وضعیت آب زاینده رود در سطح ملی، لزوم توجه به ضوابط شهرسازی از جمله مهم‌ترین تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه سی ام بود.

پورمحمد شریعتی‌نیا، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش تذکرات سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه چندین سال است که خشکسالی گربیان کشور را گرفته و اصفهان نیز از این مسأله مستثنا نیست، اظهار کرد: زاینده‌رود به عنوان شاهرگ حیاتی فلات مرکزی ایران و اصفهان، امروز تشنه نگاه محبت آمیز دولت است البته پیگیری‌های استاندار اصفهان در خصوص مطالبات بحق مردم، کشاورزان غرب و شرق و  حق آبه داران زاینده رود بر هیچ کسی پوشیده نیست و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: آنچه که موجب نگرانی است نبود نیت و همت جدی برای احیای زاینده رود در سطح ملی است به طوری که متأسفانه برداشت‌های بی رویه در بالادست بدون داشتن حق آبه موجب نگرانی است.

این عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: هیچ کسی ایثارگری اصفهان واصفهانی را در زمان جنگ فراموش نکرده و شهید خزاری، همت، کاظمی وصدها شهید سرافراز این خطه درتاریخ ایران فراموش نخواهند شد اما باید پرسید چرا به اصفهان نگاه برخوردار داریم؟

وی افزود: با این روندی که در پیش گرفته ایم اصفهان زیبا محروم‌تر و تشنه‌تر از گذشته نسبت به محبت مدیران ملی است.

شریعتی نیا تاکید کرد: طبق مستندات و پیش‌بینی‌ها تا پایان مردادماه، سد زاینده رود کاملاً خشک و خالی از آب خواهد شد و متولیان امر برای تأمین آب آشامیدنی سالم و کافی مشکل خواهند داشت لذا از دولت تدبیر و امید می خواهیم که مشکلات آبی مردم شهیدپرور اصفهان را پیگیری کندکه فردا دیر خواهد بود.

 پروژه‌های برخی از سازمان‌ها بدون مطالعه اجرا می شود

مهدی مزروعی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: بی‌شک دلپذیرترین روزها در اصفهان به وقت اردیبهشت ماه رقم می‌خورد که باید از آن نهایت استفاده را کرد.

وی  با بیان اینکه در زمان تصویب بودجه ۹۷ قرار شد بودجه آتش نشانی را برای به روز رسانی تجهیزات به ۲۵ میلیارد تومان برسانیم، اظهار کرد: تخصیص بودجه به آتش نشانی یک نیاز ضروری است و این در حالی است که در برخی از بخش های شهرداری که نیازی به اعتبار فوری نداشته و  طرح‌هایی را بدون پشتوانه مطالعاتی اجرایی می‌کنند بودجه‌هایی ۲۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومانی را دریافت کرده و باید در این زمینه بازنگری صورت گیرد.

این عضوشورای شهر اصفهان با بیان اینکه در این شرایط مسئولان این سازمان‌ها به فقدان ساختار کارشناسی داخلی برای انجام مطالعات لازم برای پروژه های خود اذعان دارند، گفت: این درحالی است که اعضای شورای اسلای شهر که صرفاً به عنوان ناظر هیئت مدیره در این سازمان‌ها حضور دارند، از اختیار لازم برای رسیدگی به این روند برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: آیا در تصویب نهایی، اعتبارات این سازمان‌ها، تفاوتی با اعتبار شهرداری مرکزی دارد و آیا این اعتبارات در نهایت متعلق به مردم نیست و بار انجام طرح‌های بدون پشتوانه به دوش شهر و شهرداری گذاشته نشده است؟

لزوم توجه به ضوابط مدیریت شهری در شهرسازی

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه علنی ضمن تبریک اعیاد شعبان گفت: فردا سوم اردیبهشت آغاز هفته فرهنگی اصفهان است اما این شهر تاریخی با همه پتانسیل های تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و همه پتانسیل‌های برگرفته از معماری و شهرسازی بی‌نظیر تاریخی که از گذشته به یادگار مانده، امروزه با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شده است.

وی ادامه داد: زاینده رود به عنوان یکی از ابعاد هویت بخش شهر مطرح بوده که امروز مورد هجمه‌های بسیاری واقع شده و مشکلات زیست محیطی همچون هوای آلوده اصفهان برآن دامن زده است به طوری که هوای شهر در بسیاری از روزهای سال، ناسالم ثبت شده است.

 رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: برخی از پروژه‌های شهر بدون اینکه مصوبه ماده پنج را دریافت کنند، شهرداری وارد عمل شده و حقوقی را برای برخی از افراد ایجاد می‌کند که منجر به دردسرهایی برای شهر می‌شود.

وی افزود: به طورمثال کارخانه بافناز، ارتفاع مناسبی با توجه به شرایط  منطقه واقع شده در آن ندارد از طرفی واگذاری ۳۹۰ هزارمترمربع در محدوده چهارباغ باعث شده مشکلات بسیار زیادی برای شهر در آینده نزدیک ایجاد شود.

طغیانی از احداث هتلی در تقاطع خیابان کمال اسماعیل و خیابان باغ گلدسته خبرداد و گفت: ارتفاع این هتل ۱۴ ونیم متر در نظر گرفته شده در حالی که ارتفاع مصوب برای این منطقه ۹ متر است، از سویی دیگر این مکان در حریم محدوده تاریخی سی و سه پل قرار گرفته که متأسفانه به این مسائل در ساخت آن توجه نشده است.

گفتنی است در پایان سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت روز جانباز از کوروش محمدی و پور محمد شریعتی نیا به عنوان دو عضو جانباز شورای اسلامی شهر اصفهان تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 342097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.