رونمایی از دوچرخه الکتریکی بومی در نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل پاک

دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد با حضور در نخستین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل پاک از دوچرخه کاملا ایرانی خود رونمایی می‌کند.

به گزارش ایمنا، نخستین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک از سوم اردیبهشت به مدت سه روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با هدف ترویج فرهنگ استفاده از موتورهای هیبریدی، برقی، دوچرخه‌ها و وسایل پاک میزبان تولیدکنندگان، واردکنندگان و نمایندگان رسمی موتورسیکلت‌های برقی و خودروهای هیبریدی و همچنین فروشندگان مجاز انواع دوچرخه و نمایندگان رسمی انواع پاک‌روها است.

از مهمترین برنامه‌های این نمایشگاه می‌توان به برگزاری مسابقه بین‌المللی طراحی و ساخت دوچرخه الکتریکی در حاشیه نخستین نمایشگاه حمل و نقل با همکاری معاونت حمل‌ونقل شهرداری اشاره کرد.

دکتر جعفر،ی دبیر اجرایی مسابقه دوچرخه الکتریکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری این مسابقه در روز شنبه اول اردیبهشت در پیست دوچرخه‌سواری پردیس اشراق، گفت: این مسابقه دومین بار است که در شهر اصفهان برگزار می‌شود، نخستین دوره این مسابقه سال ۹۵ برگزار شد که با توجه به استقبال فراوان از آن درصدد برگزاری دوره دوم آن برآمدیم.

وی افزود: هدف اصلی این مسابقه، فرهنگسازی برای استفاده از دوچرخه و موتورهای برقی و گرایش بیشتر جوانان صاحب اندیشه به سمت تولید دوچرخه و موتور برقی و استفاده از انرژی پاک است.

دبیراجرایی مسابقه دوچرخه الکتریکی در رابطه با دوچرخه‌های الکتریکی، گفت: در این دوچرخه‌ها باطری قرار دارد که با برق می‌توان آنها را شارژ کرد، زمانیکه دوچرخه‌سوار فعالیت می‌کند انرژی در باطری ذخیره شده و زمانیکه فرد خسته شود می‌تواند از برق ذخیره شده در باطری استفاده کند به عبارتی این دسته از دوچرخه‌ها ترکیبی از موتورسیکلت و دوچرخه هستند.

وی ادامه داد: قرار بود این مسابقه در شهریور سال ۹۶ برگزار شود اما به دلایلی به اردیبهشت سال جاری موکول شد تا همزمان با نمایشگاه حمل‌ونقل پاک شاهد برگزاری این مسابقه به صورت کشوری باشیم.

جعفری با بیان اینکه مسابقه به دو بخش طراحی و ساخت دوچرخه تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: افرادی در این مسابقه برنده می‌شوند که مجموع امتیاز آنان در بخش طراحی و ساخت بیشتر از دیگران باشد و برگزیدگان نهایی از سوی دانشگاه آزاد نجف‌آباد تقدیر خواهند شد.

وی مهمترین ویژگی این دوچرخه‌ها را استفاده از ایده‌های نو در طراحی آنان عنوان کرد و افزود: برخی از دوچرخه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت تا شدن داشته و می‌توان آنها را درون ساک و یا کیف قرار داد و به داخل منزل برد، از دیگر ایده‌های جالب دوچرخه‌ای است که با صفحات خورشیدی فعالیت می‌کند یا دوچرخه‌ای که در طراحی بدنه آن از چوب بامبو استفاده شده است، بنابراین ملاک اصلی امتیازدهی به کارگیری خلاقیت در طراحی است.

کد خبر 342096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.