مشکلی در تامین گوشت ماه رمضان نیست/ قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: ذخیره گوشتی استان مطلوب است و از این بابت در تامین گوشت ایام ماه مبارک رمضان مشکلی نداریم.

علی‌اکبر نجفی با اشاره به اینکه آمادگی لازم را در تامین گوشت قرمز و سفید استان اصفهان در ایام ماه مبارک رمضان داریم به ایمنا گفت: بیش از چهار هزار تن مرغ منجمد داخلی و نزدیک به ۵۰۰ تن گوشت منجمد گوساله وارداتی (برزیلی) در سردخانه‌ها موجود است.

وی با اشاره به پیش بینی افزایش قیمت گوشت در ایام ماه رمضان افزود: به نظر نمی‌رسد در این باره شاهد افزایش قیمت باشیم چرا که گوشت دام عشایر بختیاری از شهرستان‌های فریدون‌شهر، چادگان و فریدن به اصفهان وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی وارد شد، افزود: از ابتدای امسال هم در هر هفته ۱۰ تن و ماهیانه ۴۰ تن گوشت گرم گوسفندی از استرالیا وارد استان اصفهان می‌شود. این گوشت ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بیشتر در فروشگاه‌های ۱۳گانه کوثر عرضه می‌شود.

نجفی سرانه مصرف گوشت را ۱۲ کیلوگرم خواند و گفت: مصرف گوشت در برخی ایام مانند نوروز، ماه‌های محرم و صفر، ایام بازگشت حجاج و رمضان افزایش می‌یابد، با توجه به این موضوع، امسال نیز همانند سالهای قبل به وسیله واردات گوشت‌های گرم گوسفندی استرالیایی بازار ماه رمضان را تنظیم می‌کنیم.

وی با اشاره به معضل خشکسالی که بر روند تولید محصولات دامی تاثیر گذاشته است، گفت: در هشت سال گذشته وضعیت مراتع به دلیل خشکسالی مناسب نبوده از این رو دولت تصمیم گرفته مقداری از گوشت مورد نیاز کشور را وارد کند، با توجه به اینکه ذائقه مردم گوشت‌های گرم را می‌پسندد گوشت گرم از مناطقی مانند آسیای میانه، ارمنستان، گرجستان، قرقیزستان، شمال کشور و ... وارد شده است.

کد خبر 342064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.