حیا و غیرت سلامت جامعه را تضمین خواهد کرد

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت:هویت یک دختر حجاب اوست بر همین اساس ختران و زنان جامعه اسلامی باید بر روی هویت خود غیرت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در جمع دانش آموزان دبیرستان شاهد فاضله زرین شهر با بیان اینکه زنان و دختران در اسلام از جایگاه خاصّی برخوردار هستد، اظهار کرد: با ظهور اسلام بنیان برتری طلبی های قومی، نژادی، جنسی و مالی ویران شد و تمام انسان ها از مرد و زن، غنی و فقیر، عرب و عجم، سیاه و سفید، و زشت و زیبا را در یک صف قرار گرفتند و تعابیر زیبایی که اسلام برای دختران و زنان به کارگرفته، نشان از امتیاز و ویژگی خاصّ این قشر مهم در جامعه است.

وی افزود: بسیاری از آیات قرآن با عبارت «یا ایها الناس» و «یا ایها الانسان» آغاز می شود و اشاره به این مطلب دارد که زن و مرد در نزد پروردگار امتیاز خاصی بر یکدیگر ندارند و آثار نیک و عمل شایسته و تأثیر مخرب کارهای ناپسند، یا به عبارتی ثواب و عقاب عمل برای هر دو یکسان است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: در اندیشه اسلامی دختران از جایگاهی رفیعی برخوردار هستند تا جایی که پیامبر اکرم(ص) در مهم ترین مسایل اجتماعی آنان مورد توجه قرار می دادند و در قضیه مباهله دختر خود حضرت فاطمه(س) را همراه خود بردند در حالی که در آن زمان اعراب دختران را زنده به گور می کردند.

صفرخانلو با بیان اینکه دختران و زنان جامعه اسلامی باید به هویت خود غیرت داشته باشند، گفت: هویت یک دختر حجاب اوست، خداوند متعال زن را زینت خود بر روی زمین می داند و بر همین اساس این زینت گرانبها را باید حفظ کرد چراکه اگر این مهم مورد غلفت قرار گیرد زن هویت اصلی خود را از دست می دهند.

فرماندار شهرستان لنجان عنوان کرد: اگر زنان در جامعه بدون حفظ حجاب ظاهر شوند نخستین پیامی که به جامعه مخابره می کنند آن است که ما زینت گرانبهایی نیستیم و ما بی ارزشیم چراکه اگر کسی خود را ارزشمند بداند سعی می کند از این زینت حفاظت کند.

وی استفاده تبلیغاتی از زنان را مصداق برده داری مدرن دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه ما شاهد هستیم در کشورهای غربی برای ساده ترین مسایل و تبلیغ کالاهای پست از زنان جامعه خود استفاده می کنند، اما تبعات استفاده ابزاری از زنان در کنار کالاهای تجاری جهت فروش بهتر برای جامعه بسیار سنگین است و این زنگ خطری برای جامعه و زنان به شمار می آید.

صفرخانلو متذکر شد: قطعا زنانی که به دنبال جلوه های ظاهری هستند توجهی به تشکیل خانواده و وظایف اصلی یک زن در خانواده و جامعه نخواهند داشت بر همین اساس دختران و زنان جامعه ما باید با غیرت به سمت ترویج فرهنگ عزت و کرامت زنان مسلمان حرکت کنند.

وی تاکید کرد: اهداف بزرگ و جسورانه در سنین نوجوانی و جوانی شکل می گیرد بر همین اساس شما دانش آموزان باید هدف های بلند و بزرگ را برای ادامه مسیر زندگی انتخاب کنید چراکه  با پرورش یافتن فکر و ذهن در این سنین می توان به جایگاه های بزرگ دست پیدا کرد.

کد خبر 342058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.