برگزاری بازارچه کارآفرینی و کسب و کار هنر و صنایع دستی

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: وظیفه ذاتی معاونت سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی، حمایت از هنرمندان است.

جعفر جعفرصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد برپایی بازارچه کارآفرینی و کسب و کار هنر و صنایع دستی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان اصفهان، اظهار کرد: بازارچه معنای خاص خودش را دارد که معمولاً از نظر مکانی به صورت موقت یا فصلی است، اما نقش‌خانه هنرهای سنتی به صورت دایمی در میدان نقش جهان قرار دارد که نمایشگاه‌های متعددی در این مکان برپا می‌شود و نمایشگاه کارآفرینی و کسب و کار هنر و صنایع دستی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان اصفهان نیز از امروز (یکشنبه) به مدت چهار روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در نقش‌خانه هنرهای سنتی برپا است.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام "حمایت از کالای ایرانی"، افزود: الزاماً و اجباراً می‌بایست پشتوانه‌های نیروی انسانی ماهر را تقویت کنیم و چه بهتر که از سنین جوانی و حتی کمتر از آن، آموزش و قرار گرفتن در حوزه کار را انجام دهیم. در آینده بیش از ۹۹ درصد نسل جوان تحصیل‌کرده است و بهتر است افرادی که وارد حوزه مهارت‌های صنایع دستی می‌شوند، علم و عمل را همزمان تجربه کنند. قطعاً برای پشتوانه‌سازی هنرها هم نیازمند اجرای برنامه‌هایی ازجمله برپایی نمایشگاه صنایع دستی هستیم و باید زیرساخت‌های لازم را برای هنرمندان صنایع دستی فراهم کنیم.

جعفرصالحی با بیان اینکه وظیفه ذاتی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان، حمایت از هنرمندان است، تصریح کرد: در گذشته بچه‌ها از دوران نوجوانی در یک کارگاه مشغول به کار می‌شدند و در کنار آموزش و فراگیری یک حرفه، با محیط کار هم آشنا می‌شدند و کسب تجربه می‌کردند، اما اگر صبر کنیم تا دانش‌آموزان رشته‌های صنایع دستی و هنر فارغ‌التحصیل شوند، ارتباط آن‌ها با حوزه کار کمرنگ می‌شود، در صورتی‌که شرایط را برای افرادی که به‌ صورت علمی و آکادمیک در رشته‌های صنایع دستی آموزش  داده می‌شوند، می‌توان فراهم کرد تا همزمان میدان کار و عمل را تجربه کنند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان شهر جهانی صنایع دستی است و نیروهای بالقوه و پتانسیل بالایی دارد، گفت: این نمایشگاه با محتوای "آثار جشنواره هنر و اقتصاد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان اصفهان" برای نخستین‌بار در کشور در اصفهان با حضور هنرمندان رشته‌های قلمزنی، نقاشی، نگارگری، تذهیب و چندین رشته دیگر از دو هنرستان دخترانه شهر اصفهان برپا می‌شود. یکی از وظایف شهرهای جهانی هم پشتوانه‌سازی نیروهای انسانی است و باید این مهم را از هنرستان‌ها و سنین نوجوانی و حتی کمتر از آن شروع کنیم.

وی با اشاره به اینکه محوریت این نمایشگاه، هنر قلمزنی است، خاطرنشان کرد: در کنار فروش آثار هنری دانش‌آموزان در این نمایشگاه، یکی از استادان زن قلمزنی اصفهان نیز کار تدریس قلمزنی را انجام می‌دهد. قصد داریم با همکاری هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بتوانیم این قبیل نمایشگاه‌ها را در فضایی بزرگ‌تر و با حضور دانش‌آموزان هنرستان‌ها و کار و دانش استان اصفهان برگزار کنیم.  

کد خبر 342056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیمین ونهری IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    0 0
    آثار موجود در این نمایشگاه مربوط به 8 هنرستان (7تا دخترانه و1 هنرستان پسرانه )بود .استاد قلمزنی مربوط خانم سیمین ونهری اولین زن قلمزن کشور است که از دهه هفتاد تا کنون مشغول آموزش به خانمهای علاقمند ودانش آموزان می باشد. واکنون واسطه بین اداره آمو.ش وپرورش و معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی شه تا این نمایشگاه برپا شود.