به دنبال تعامل سازنده با دانشگاه علوم پزشکی هستیم

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اهمیت بهداشت و درمان در زندگی شهری همواره به دنبال تعامل سازنده با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین صبح امروز (یکشنبه) در سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای زنده ای که تا پای جان برای دفاع از میهن پیش رفتند را زنده می‌داریم و به همین مناسبت فرا رسیدن روز پاسدار را گرامی می‌داریم و امیدواریم حضور این افراد همواره مایه آرامش در کشور ما باشد.

وی با تاکید بر لزوم تعامل بین بخشی برای تامین بهداشت و سلامت شهروندان افزود: با توجه به اهمیت بهداشت و درمان در زندگی شهری همواره به دنبال تعامل سازنده با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بوده‌ایم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان در شهر اصفهان زندگی می‌کنند و به همین دلیل نیمی از امکانات بهداشت و درمان نیز در این شهر مستقر است، اضافه کرد: اصفهان خدمات درمانی بسیاری را حتی به ساکنان سایر استان‌ها ارائه می‌کند که البته تکالیف و وظایفی در این خصوص برای ما ایجاد می‌کند که باید به آن توجه کنیم.

معین با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا اقدام بر روی اراضی بر روی شیب بیش از ۲۰ درصد را مجاز نمی‌دانند که البته  این امر در حال انجام است، افزود: همچنین وجود نیترات زیادی که درون تالاب گاو خونی ریخته می‌شود نیز مشکلاتی را برای شهروندان در زمینه مصرف آب آشامیدنی ایجاد کرده است و امیدواریم در زمینه احقاق حقوق خود مردم با همکاری علوم پزشکی تلاش کنیم.

فعالیت خیریه‌های درمانی برای دانشگاه علوم پزشکی مورد تایید است؟

 وی با بیان اینکه فعالیت خیریه‌های درمانی استان اصفهان تا چه حد برای دانشگاه علوم پزشکی مورد تایید است، گفت:  باید توجه داشت که دانشگاه علوم پزشکی تاکنون در خصوص اینکه چه میزان از خدمات دولتی و یا شهرداری به خیریه‌ها تعلق بگیرد اظهار نظر صریحی نداشته است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نبود سرانه کافی بهداشت و درمان به وی‍ژه در مناطق شمالی شهر اصفهان گفت: همچنین این مناطق از داشتن پایگاه اورژانس نیز محروم هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان آمادگی دارد تا وضعیت مراکز درمانی شهر اصفهان را در کمیسیون ویژه‌ای بررسی و آنچه در حوزه وظایف مدیریت شهری است را محقق کند، افزود: همچنین در حوزه برنامه‌های آموزشی سلامت شهروندی همه مراکز فرهنگی شهرداری در این زمینه فعال خواهد شد.

معین در ادامه ضمن قدردانی از استاندار اصفهان به دلیل برگزاری جلسه‌ای با تیم مدیریت شهری اصفهان گفت: استاندار در این جلسه بر تعامل و همکاری مشترک شورای اسلامی شهر با دستگاه‌های اجرایی تاکید داشت و در این راستا امیدواریم بیشترین تعامل با بهداشت و درمان باشد.

وی همچنین به روز "زمین پاک" اشاره کرد و گفت: همه باید توجه داشته باشیم که سیاره زمین تنها مکان استقرار و زیست همه انسان‌ها و موجودات زنده است و وظیفه ما حفظ این مکان زیست برای ادامه حیات و زندگی است.

دانشگاه علوم پزشکی عواقب شرایط بحرانی آب را بررسی کند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شعار سازمان ملل در خصوص محیط زیست مبنی بر جهانی فکر کردن و منطقه‌ای عمل کردن است، افزود: در خصوص شرایط زیست محیطی اصفهان باید توجه داشته باشیم که در اصفهان به دلیل عدم توانایی در تامین آب در شرایط بحرانی بسر می‌بریم و این در حالی است که حق‌آبه‌های مردم اصفهان به صورت یک منکر آشکار در بالادست برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: ضروری است که دانشگاه علوم پزشکی نسبت به عواقب بحران آبی در اصفهان مطالعات لازم را انجام دهد و نتایج این مطالعات را به آگاهی مسئولان و شهروندان برساند.

کد خبر 342025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.