جانبازان و ایثارگران ذخیره و آبروی نظام هستند

لنجان-جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس گفت: عزت و آبروی نظام و انقلاب مرهون ازخودگذشتگی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است و بر همین اساس باید گفت جانبازان و ایثارگران ذخیره نظام هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حاج کاظم سلیمیان در دیدار صمیمی با مسئولان ارشد شهرستان اظهار کرد: شاید یکی از دلایل حضور جانبازان هشت سال دفاع مقدس برای این باشد که بتوانیم به مردم و مسئولان انرژی بدهیم از این جهت مسئولان تلاش کنند در زمان های مختلف و نه فقط به بهانه روز جانباز و روز پاسدار به یاد این افراد باشند چراکه اگر به بچه ها سر بزنید دیدن جانبازان از نزدیک و شنیدن حرف های آنها می تواند کمکی برای بهتر خدمت کردن به مردم باشد.

وی افزود: جانبازان قطع نخاع قبل از رسیدن به چنین جایگاهی در طول هشت سال دفاع مقدس تمام تلاش خود را انجام داده اند و امروز با وضعیتی که دارند تنها می توانند به مسئولان روحیه بدهند.

جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس تصریح کرد: مردم ما برای پیروزی انقلاب اسلامی و حفاظت از آن سال های سال با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم کردند تا کوچکترین خدشه ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد نشوند و بر همین اساس لیاقت دارند به آنها به بهترین شکل خدمت رسانی شود.

وی ادامه داد: مسئولیتی که امروز بر دوش مسئولان کشور قرار دارد بسیار سنگین بوده چراکه جوانان ما بیکار هستند و مشکلات اقتصادی نیز زندگی اقشار مختلف جامعه به خصوص اقشار ضعیف را تحت تاثیر قرار داده و بر همین اساس باید با نگاهی جهادی و الگوپذیری از فرماندهان دفاع مقدس به سمت رفع مشکلات حرکت کرد.

سلیمیان اضافه کرد: جانبازان چشم انتظار هستند تا کسی به دیدار آنان بروند و یادی از آنها کنند و این سرکشی ها شاید روحیه ای برای خانواده جانبازان باشد که این افراد فراموش نشده اند، ای کاش مسئولان قدر جانبازان را داشتند و درک می کردند که رسیدگی به جانبازان رسیدگی آبروی انقلاب است.

وی با بیان اینکه جانبازان نیازمند روحیه هستند، عنوان کرد: امروز متاسفانه شاهد هستیم برخی مسئولان جانبازان هشت سال دفاع مقدس را فراموش کرده اند و این دردی بزرگ است بنابر این مسئولان و حتی مردم اجازه ندهند جانبازان در خانه حبس شوند.

جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما با تمام مشکلاتی که امروز با آنها مواجه هستیم و با آن دست و پنجه نرم می کنیم توقع هیچ گونه کمک مالی نداریم چراکه ما با خداوند متعال معامله کرده ایم و قطعا تحمل این سختی ها ارزش آن را دارد که بتوانیم با حضور خود و انتقال تجارب دوران دفاع مقدس و پس از آن باعث شویم کسانی تربیت شوند که در برابر دشمن قد علم کرده و انها را با شکست سنگین بدرقه کنند.

وی یادآور شد: من ۳۰ سال است که بر روی تخت خوابیده ام و تحمل این وضعیت قطعا بسیار سخت است که نتوانی به پدر و مادر خود آنگونه که باید رسیدگی کنی و حتی با زن و فرزند خود به تفریح رفته و یا با فرزندت بازی کنی، اما ما برای رضای خدا در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتیم و چه لذتی بالاتر از عشق بازی با پروردگار می تواند برای انسان وجود داشته باشد.

سلیمیان افزود: جانبازان قطع نخاع همچون من ۳۰ بهار، تابستان، پاییز و زمستان را سپری کرده ایم، اما تنها پشت پنجره اتاق نظاره گر زیبایی های این فصل ها بودیم و واقعیت امر آن است که هیچ چیزی از این زیبایی ها را لمس نکردیم، اما به دلیل آنکه ما خود این مسیر را انتخاب کرده ایم، تمام این سختی ها را به جان خریداریم.

وی متذکر شد: مسئله مهمی که امروز جامعه ایثارگران و جانبازان را آزار می دهد آن است که عده ای وظایف خود را فراموش کرده اند و این ما هستیم که وظیفه داریم به مسئولان هشدار دهیم چراکه برخی اوقات که با ویلچر و یا خودرو ما را به خیابان ها می برند از دیدن برخی صحنه ها همچون اعتیاد، بیکاری و... عذاب می کشیم چراکه برخی از مشکلاتی که امکان داشت با تدبیر انجام شود این مهم محقق نشد و دیدن این مشکلات باعث می شود درد خود را فراموش کنیم.

جانباز ۷۰درصد دفاع مقدس تصریح کرد: من خود بارها در راز و نیاز با خداوند متعال مطرح کرده ام تمام دردهایی که در کشور وجود دارد به جان من بیافتد، اما سختی که خانواده ها در کشور تحمل می کنند کاهش یابد چراکه هدف اصلی حضور فرزندان میهن اسلامی در جنگ تحمیلی و ایثارگری ها آنها حفظ دین اسلام و خاک میهن و در نهایت کسب آسایش و رفاه مردم بود و نباید فراموش کرد اگر از هر دری فقر بیاید از در گیر ایمان می رود.

وی ادامه داد: امروز همچنان پس از سال ها استخوان های شهدای ما به شکل های مختلف حتی با دست بسته و مظلومیتی خاص به کشور باز می گردد تا به مردم و مسئولان کمک کنند و این بازگشت غریبانه پیام های بسیاری دارد،  برهمین اساس باید مراقب بود، شهدا، جانبازان و ایثارگران را آسان خرج نکنید.

جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس اضافه کرد: امروز باید به نحوی عمل کرد که از ظرفیت جانبازان و ایثارگران استفاده شود نه اینکه مثل کوزه های شکسته در موزه ها به انها نگاه کرد که امروز تنها در موزه ها خاک می خورند بلکه باید این افراد را به جاهایی ببرید که به درد پیشرفت کشور بخورند و بسیاری از بچه های از اینکه حتی کسی سراغی از آنها نمی گیرد خسته شده اند.

وی عنوان کرد: آیا واقعا این موضوع قابل قبول است مسئولان تنها به میز و سمت خود چسبیده و از ظرفیت هایی که در جانبازان و ایثارگران وجود دارد غافل باشند، مدیریت مدیران ما زمانی به درد می خورد که مردم در رفاه باشند و از آن رضایت داشته باشند

سلیمیان خاطرنشان کرد: مسئولان ما باید بدانند که تنها رضایت مردم و خداست که باعث عاقبت بخیری می شود و باید این مهم را مورد توجه قرار داد چرا که هیچ چیزی بجز این مسایل دارای اهمیت ویژه ای نبوده و نخواهد بود و ما دعا می کنیم مسئولان با تلاش خود به موفقیت رسیده و عاقبت بخیر شوند.

وی یادآور شد: یکی از معضلات بزرگی که در خصوص جانبازان وجود دارد در حوزه هواپیمایی است چراکه وقتی جانبازان قطع نخاع می خواهند به مسابقات اعزام شوند اجازه نمی دهند دو ویلچر بیشتر سوار هواپیما شود و مطرح می کنند به ازای هرجانباز و معلول باید خدمات ارایه کنیم و ما این امکان را نداریم.

جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس عنوان: زمانی که ۱۰ نفر از جانبازان و معلولان بخواهند به مسابقات اعزام شوند باید با پنج هواپیمای مختلف و در زمان های مختلف این اعزام صورت گیرد و این سوال را باید مطرح کرد در طول ۳۵ سالی که ما جانبازهای بسیاری داشته ایم نباید فکری برای آنها شود نمی دانم آیا کسی به فکر جانبازان نبوده است.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی معابر شهر برای تردد جانبازان گفت: سالهای سال است که مطرح می کنم شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر می توانند با بهسازی معابر و ایجاد رمپ برای عبور جانبازان و معلولان کاری را انجام دهد که در کشور به الگو تبدیل شود و امیدواریم در دوره جدید مدیریت شهری شاهد بهسازی معابر این شهر باشیم.

کد خبر 342009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.