سپاه سنگر مستحکم انقلاب است

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: پاسداران در صحنه های مختلف ازجمله دوران هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن صحنه سازندگی و همچنین دفاع از مرزهای کشور و دفاع از حرم اهل بیت(ع) پیش قدم بوده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان با تبریک روز پاسدار اظهار کرد: نامگذاری روز ولادت امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار با این هدف انجام گرفت که سبز پوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آزادگی، شهادت طلبی، از خودگذشتگی، ایثار و فداکاری را از بزرگ پرچمدار اسلام یعنی امام حسین(ع) الگو گرفته اند.

وی افزود: به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت و در طول با برکت انقلاب اسلامی ایران، پاسداران در صحنه های مختلف از جمله دوران هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن صحنه سازندگی و همچنین دفاع از مرزهای کشور و دفاع از حرم اهل بیت(ع) پیش قدم بوده اند تا نشان دهند همواره گوش به فرمان فقیه خود هستند تا بتوانند به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه سپاه نقش تعیین کننده ای در تبیین فرهنگ و ارزش های اسلامی دارد، تصریح کرد: پیروزی های سپاه پاسدارن در سایه اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب و تداوم راه شهدا به دست آمده و پاسداران ما نشان دادند با الگو پذیری از امام شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در عرصه قیام، جهاد و در راه حفظ ارزش های بنیادین نظام مقدس جمهوری اسلامی جان خود را در طبق اخلاص نهاده و آن را فدا می کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در خصوص سپاه فرمودند: «از سپاه راضی‌ام وبه هیچ وجه نظرم برنمی‌گردد» و این سخن نشان از آن دارد که ایشان از همان ابتدای شکل گیری این نهاد مقدس به آینده آن خوشبین بودند و می‌دانستند که این شجره طیبه به هیچ عنوان از ریل و مسیر واقعی اسلام و انقلاب خارج نخواهد شد و ما همه امروز شاهد این مهم هستیم.

محمدی در ادامه سردار قاسم سلیمانی را تبلور یک پاسدار به تمام معنا دانست و عنوان کرد:  سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی چهره‌ های نامداری همچون سردار قاسم سلیمانی را در دل خود دارد که از در برهه های مختلف حضوری تاثیر گذار داشتند و امروز نیز ترس و وحشت را تا عمق وجود دنیای استکبار نفوذ داده اند و با ترفندهای خود و دیگر نیروهای سپاه پاسداران صحنه‌های نوستالژیک جنگ تحمیلی را رقم زده است.

وی اضافه کرد: سرداران شهیدی همچون حسین قجه ای، محمدعلی شاهمرادی، بیژن طاهری، ابراهیم خلیلی تربیت یافتگان سپاه پاسدارن بودند که با احساس تکلیف در میدان های نبرد حق علیه باطل حاضر شدند و به شهادت رسیدند تا تجلی گر این حدیث پیامبر اکرم(ص) باشند.

شهردار زرین شهر یادآور شد: جوانان امروز از حیث رفتار، می‌توانند همان جوانان زمان جنگ و انقلاب باشند و ما نیز شاهد بودیم مدافع حرم چگونه از شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی الگو برداری کرده و در دفاع از حرم جان خود را فدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: شهید پویا ایزدی نیز از پاسدارن بصیر و ولایت مدار شهرستان لنجان بود که در دفاع از حرم بی بی زینب (س) به فیض عظیم شهادت نایل آمد و این مهم نشان می دهد سپاه در صحنه های مختلف توانسته تربیت کننده افرادی بصیر و ولایت مدار باشد.

محمدی افزود: مقام معظم رهبری سپاه را «سنگر مستحکم انقلاب» و «عنصر شاخص دفاع از امنیت داخلی و خارجی و هویت برجسته و ممتاز و مورد نیاز برای پیشرفت کشور و حرکت به سوی آرمان ها دانستند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت معقوله فرهنگ شهرداری زرین شهر آمادگی دارد در این حوزه همکاری لازم را داشته باشد تا همه ارکان فرهنگی و آموزشی شهر و شهرستان دور هم جمع شوند و از امکانات موجود به نحو احسن برای توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی و تعالی زندگی شهروندان استفاده کنند.

کد خبر 342008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.