افتتاح پاتوق فرهنگی سروش صحت در آینده‌ای نزدیک

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص روند تبدیل‌شدن اصفهان به یکی از قطب‌های فیلم‌سازی کشور، افتتاح پاتوق فرهنگی سروش صحت در اصفهان و ضرورت ایجاد سالن تئاتر شهر سخنانی را بیان کرد.

فریده روشن در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، پیرامون اقدامات انجام‌شده در خصوص مصوبه تبدیل اصفهان به یکی از قطب های فیلم‌سازی کشور اظهار کرد: خوشبختانه در جلسه بیست و ششم شورای شهر، طرحی که از سوی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر استان با مضمون توسعه صنعت سینما در اصفهان و با هدف تبدیل این شهر به یکی از قطب‌های فیلم‌سازی کشور و جذب سرمایه‌گذاران این بخش برای تولید آثار مربوط به ژانرهای مختلف سینما در اصفهان ارائه‌شده بود، با ده رأی موافق به تصویب رسید.

وی افزود: با توجه به این‌که اصفهان شهری فرهنگی و هنری است و در حیطه سینما و تئاتر نیز هنرمندان زبده‌ای را به کشور معرفی کرده است، لزوم مهیاکردن شرایط برای ترغیب هنرمندان و نخبگان به ماندن در اصفهان و ایجاد بسترسازی‌های لازم برای تحقق این امر احساس می‌شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، تعامل سازنده با فعالان سینمایی شهر را یکی از راه‌حل‌های مناسب برای توسعه صنعت سینما دانست و گفت: مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این امر و توجه به شاخصه‌های اقتصاد فرهنگ، از دیگر راه‌هایی است که می‌تواند اصفهان را در آینده به یکی از قطب‌های سینمایی کشور تبدیل کند.

روشن همچنین از افتتاح پاتوق فرهنگی سروش صحت در اصفهان خبر داد و گفت: مسائل مربوط به ایجاد این پاتوق در حال انجام است و در فصل بهار، شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی با اشاره به تأکید استاندار اصفهان بر گسترش تئاتر در استان اظهار کرد: یکی از اهداف شهرداری اصفهان در جهت کمک به هنر تئاتر، ایجاد سالن تئاتر شهر است که هفته آینده طی جلسه‌ای با رییس حوزه هنری اصفهان در خصوص تبدیل بخشی از سینما همایون به سالن تئاتر شهر، روند عملی شدن آن بررسی می‌شود و امیدواریم هر چه زودتر تکلیف آن مشخص شود تا بتوانیم برنامه‌هایی را که برای بهبود وضعیت تئاتر در نظر داریم، اجرا کنیم.

کد خبر 342003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.