۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
شش‌دانگ «دنگ‌شو» در اصفهان

نخستین کنسرت گروه موسیقی تلفیقی «دنگ‌شو» در اصفهان روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دهه ۹۰ را دهه اوج شکل‌گیری گروه‌های موسیقی در ایران می‌دانند. گروه‌هایی که عمدتاً کارشان را با موسیقی تلفیقی و مخلوطی از موسیقی سنتی، الکترونیک و جاز شروع کردند و طی مدت کوتاهی توانستند طرفداران زیادی به‌خصوص در بین نوجوانان و جوانان دهه ۷۰ پیدا کنند.

گروه «دنگ‌شو» نیز یکی از همین گروه‌های موسیقی تلفیقی است که از سال ۸۹ به‌طور رسمی و با انتشار نخستین آلبوم خود توانست جایش را در بازار موسیقی ایران پیدا کند.

این گروه اگرچه از اوایل دهه ۹۰ شروع به اجرای کنسرت‌هایی در ایران کرد، اما تا همین شب گذشته به اصفهان نیامده بود و اگر می‌دانست استقبال طرفدارانش در این شهر تا این حد خوب است، خیلی قبل‌تر از این‌ها به اصفهان آمده بود.

کنسرت «دنگ‌شو»، شب گذشته در یک سئانس و در حدود ۲ ساعت و نیم برگزار شد. دو ساعت و نیمی که هم ملودی‌های غمگین داشت و هم آهنگ‌های شاد. هم موسیقی سنتی داشت و هم نت‌های جاز و الکترونیک در آن نواخته می‌شد، به‌خصوص در آهنگ‌هایی که طاها پارسا هم می‌خواند و ساکسیفون می‌زد، به‌خوبی می‌شد این هماهنگی موسیقی‌های ایرانی و غربی را دید و یا هنگامی‌که آیدین ترکیان برای برخی قطعات وارد صحنه می‌شد و آرشه‌های کمانچه‌اش را با گیتار الکتریک و پیانو هماهنگ می‌کرد.

اما یک‌چیز در این کنسرت باعث شد تا این هماهنگی کمی خدشه‌دار شود و آن‌هم کیفیت نامطلوب صدای سالن بود، به طرزی که در برخی آهنگ‌ها وقتی ریتم تند می‌شد، دیگر معلوم نبود خواننده چه می‌گوید. هرچند میلاد قربانی، خواننده دنگ‌شو، از تیم صدابرداری به خاطر صدای خوب سالن تشکر کرد، اما صدایی که به گوش حضار می‌رسید، حاکی از خیلی خوب نبودن سیستم صدای سالن داشت. البته این مشکلی است که بسیاری از سالن‌های اصفهان دارند و دیگر برای کنسرت‌روهای اصفهانی عادی شده است.

بااین‌وجود جدای از همه کاستی‌ها، طرفداران دنگ‌شو در نخستین کنسرت این گروه در اصفهان، لحظات خوبی را تجربه کردند، به‌خصوص هنگامی‌که طاها پارسا اعلام کرد می‌خواهند آخرین قطعه را اجرا کنند و میلاد قربانی گفت که سه آهنگ دیگر هم اجرا می‌کنیم. این نشان می‌داد اعضای دنگ‌شو هم لذتی شاید بیشتر از لذت حضار تجربه می‌کنند.

این دو خواننده در کنسرت شب گشته خود، آهنگ‌هایی همچون «تلاطم»، «رد شو»، «حلوا»، «خطا کردم»، «خوش‌تر از»، «دنگ‌شو»، «چی زی»، «خطا نیست»، «ای درد، ای یاد یار»، «آخر قصه»، «باد گناهکار» و «یه شهر دور» را اجرا کردند.

حال با این استقبال و لذتی که خودشان از کنسرت در اصفهان بردند، احتمال می‌رود در سال جاری بازهم دنگ‌شو به نصف جهان بیاید.

کد خبر 341979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.