سرانجام کنسرت محمد معتمدی در اصفهان برگزار شد

کنسرت محمد معتمدی در اصفهان پس‌ازاینکه چندین بار لغو شده بود، بالاخره شب گذشته در سالن همایش‌های سیتی سنتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال گذشته محمد معتمدی، تور کنسرت کویر را در سراسر ایران آغاز کرد که یکی از مقاصد آن اصفهان بود، اما با این‌که در آغاز، خبر اجرای کنسرت این خواننده کاشانی در اصفهان پخش شد، اما ناگهان چند روز بعد اعلام شد که مجوز این اجرا لغو شده و دلیل مشخصی هم برایش ذکر نشد.

البته لغو کنسرت معتمدی فقط در اصفهان اتفاق نیفتاد و به گفته خودش در سال گذشته بسیاری از اجراهای او در شهرستان‌ها لغو شده است. او دراین‌باره گفته بود که نمی‌دانم چه موضوعی اتفاق افتاده که از ابتدای سال ۹۶ تاکنون در اغلب موارد یا به‌طورکلی، مجوزی برای کنسرت‌هایم در شهرستان‌ها صادر نشد یا اگر هم مجوزی دادند، به‌قدری دیر داده شد که فرصت اطلاع‌رسانی و تبلیغات را از دست دادیم.

به‌هرحال و آن‌طور که خودش در کنسرت شب گذشته گفت، بالاخره پس از فراز و نشیب‌ها و کشمکش‌های زیاد، معتمدی توانست برای سومین ‌بار در اصفهان، صدایش را بدون واسطه و به‌طور زنده به گوش مخاطبانش برساند. البته شاید بتوان گفت همین فراز و نشیب‌ها تا حدودی باعث شد استقبال مردم از او بیش از هزار نفر در هر سئانس باشد. این، هم نشان از محبوبیت او در اصفهان دارد و هم حاکی از این است که مردم با لغو کنسرت‌ها، برای اجرای موسیقی مشتاق‌تر می‌شوند.

اما سازهایی که معتمدی را در این کنسرت همراهی می‌کردند، شامل ساز قانون، پیانو، کلارینت، ویلن‌سل، کوزه و دف می‌شدند که البته می‌توان گفت ساز قانون، ملودی‌های اصلی را می‌نواخت و سازهای دیگر نقش مکمل داشتند. البته همین مورد هم یکی از ویژگی‌های کنسرت معتمدی بود، چراکه امروزه دیگر ساز قانون را در کمتر کنسرت سنتی مشاهده می‌کنیم و اغلب ساز همخانواده او یعنی سنتور در اجراها استفاده می‌شود. به‌هرروی، استفاده معتمدی از این ساز شاید باعث شود گروه‌های موسیقی سنتی توجه بیشتری به «قانون» داشته باشند.

معتمدی با کمک همین سازها بود که تصنیف‌ها و قطعاتی همچون «یلدا»، «به اصفهان رو»، «سیانور»، «به یادت بودم»، «روشنی روی تو»، «مست توام» و «کویر» را اجرا کرد و علاوه بر این نیز آوازهایی را با اشعاری از شاعران قدیم و جدید خواند که شاید آرام بودن و کمی غمگین بودنشان باعث شد حوصله بچه‌های کوچک در سالن سر برود و یکی از حاشیه‌های کنسرت معتمدی رقم بخورد. گریه و نق زدن بچه‌ها تا جایی پیش‌ رفت که معتمدی را مجبور کرد اجرا را چنددقیقه‌ای نگه دارد و بگوید که با تمام علاقه‌ای که به بچه‌ها دارد، اما اینگونه کنسرت‌ها برای آن‌ها جذابیتی ندارد و هم خودشان اذیت می‌شوند و هم باعث آزار دیگران می‌شوند. به همین دلیل، والدین این بچه‌ها باید به احترام این سالن هزارنفری، فکری برای کودکانشان بکنند.

علاوه بر این، دیگر حاشیه این کنسرت را باید در چیدمان روی صحنه دانست. رد شدن سیم‌های برق و تصاویر متعدد و شلوغ بودن روی صحنه، کمی توی ذوق می‌زد و از شکوه یک کنسرت سنتی کم می‌کرد. بااین‌همه، وقتی معتمدی با یک پیش‌درآمد آوازی، از جای خود بلند شد و شروع به خواندن آهنگ «ای ایران» کرد، شاید تا حدودی آن شکوه را به کنسرتش بازگرداند.

به‌هرروی، کنسرت این خواننده کاشانی اگرچه با چندین ماه تأخیر در اصفهان روی صحنه رفت، اما این استقبال مردم و علاقه خود معتمدی به اصفهان، نوید کنسرت‌های بیشتر را در این شهر می‌دهد.

کد خبر 341942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.