بگذاریم امنیت اخلاقی را خود شهروندان تأمین کنند/پیگیر قصور پرسنل ناجا هستیم

نماینده مردم اصفهان و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حساسیت های اجتماعی و ابعاد منفی فیلمی که از ضرب و شتم یک خانم توسط مامور ناجا منتشر شد، ما هم در فراکسیون زنان پیگیر آن هستیم و از ابزار نظارتی استفاده خواهیم کرد.

ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ضرب و شتم یک خانم توسط مامور ناجا به خبرنگار ایمنا گفت: متاسفانه قصوری  رخ داده و  یکی از پرسنل ناجا، رفتار غیر حرفه ای از خود بروز داده که منجر به حساسیت اجتماعی شده است.

تاج الدین اضافه کرد: وزارت کشور در حال بررسی است و قرار شده در اولین فرصت گزارشی از چرایی این قصور ارائه دهد، معاون زنان رییس جمهور نیز در حال پیگیری هستند و به زودی گزارشی به افکار عمومی ارائه خواهند داد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حساسیت های اجتماعی و ابعاد منفی این قصور، ما هم در فراکسیون زنان پیگیر آن هستیم و از ابزار نظارتی استفاده خواهیم کرد.

 بگذاریم امنیت اخلاقی را خود شهروندان تأمین کنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: به نظر من  در گام اول امنیت اخلاقی موضوعی است که در نظام تربیتی باید برای آن برنامه ریزی کرد و اگر به دنبال امنیت اخلاقی جامعه هستیم، لازم است از ظرفیت های نظام تربیتی استفاده کنیم و بگذاریم امنیت اخلاقی را خود جامعه و شهروندان به پشتوانه عرف اجتماعی تضمین و تامین  کنند.

تاح الدین اضافه کرد: ما متاسفانه به جای وجوه ایجابی امنیت اخلاقی به دنبال وجوه سلبی آن رفته و از همین رو مواردی از این دست پیش می آید و خطای نیروی انسانی در این موارد حتی امنیت اخلاقی را به خطر می اندازد. امنیت اخلاقی بسیار فراگیرتر از وجوه سلبی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنابراین باید نگاهمان را عوض و بررسی کنیم تامین کنندگان امنیت اخلاقی چقدر توانسته اند به شهروندان احساس امنیت بدهند. احساس امنیت برخاسته از سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است و متاسفانه مواردی از این دست این سرمایه را زایل می‌کند.

کد خبر 341932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.