پد بالگردهای پدافند غیرعامل در انتظار تامین اعتبار

مدیر پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: احداث دو پد بالگرد برای استقرار و خدمت‌رسانی در مناطق شمال و شرق اصفهان پیش‌بینی شده و در انتظار اعتبار است.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جانمایی یکی از این مکان های استقرار بالگردها در منطقه چهار شهرداری اصفهان و کمربند شرق محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان و دیگری در منطقه هفت شهرداری اصفهان در باغ فدک به دلیل نزدیکی به بزرگراه ها و دسترسی به دو بیمارستان غرضی و فارابی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه مجوزهای لازم در این ارتباط دریافت و جانمایی محل استقرار هلی کوپترها انجام شده است، اظهارکرد: کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری محل‌های مورد نظر را بازدید و مکان‌یابی انجام شده را تایید کرده‌اند، اما به دلیل مباحث اقتصادی معطل مانده است.

مدیر پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان معین منطقه ۵ شهرداری تهران است، امیدواریم اعتبار احداث پد بالگردها به زودی محقق شود تا در مواقع بحرانی بتوانیم به مردم از طریق بالگرد سرویس‌دهی درمانی دهیم.

وی با اشاره به ساختمان مدیریت بحران، گفت: ساختمان مدیریت بحران شهرداری اصفهان طی دو سال گذشته مکان یابی شد، نقشه‌های فاز اول آن در معاونت شهرسازی به تایید رسیده و در انتظار مناقصه و انتخاب پیمانکار است که به دلیل مشکلات اقتصادی معطل مانده است. تاکنون پیگیری‌های زیادی در این راستا انجام شده و تلاش داریم در اولین فرصت آگهی مناقصه انجام و عملیات ساخت آن کلید بخورد.

مرادی با تاکید بر اینکه ساختمان مدیریت بحران شهری اصفهان یکی از نیازهای مهم شهر به شمار می‌رود تا در مواقع بحرانی مسئولان شهری در آن ساختمان گردهم آیند، افزود: ارتباط با مانیتورینگ شهر، ارتباط با تمام سه شماره‌ای‌های خدماتی موجود و دسترسی به اطلاعات در ساختمان مدیریت بحران پیش‌بینی شده تا بحران‌های شهری به خوبی از این ساختمان مدیریت شود.

مدیر پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی، تصریح کرد: در روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه سال جاری دوره های آموزشی ۱۸ ساعته پدافند غیرعامل شهری ویژه کارشناسان در سالن اجتماعات قطارشهری اصفهان برگزار شد و البته این آموزش‌ها به صورت تخصصی در تمام حوزه‌های شهرداری به صورت مستمر ادامه دارد.

وی اظهارکرد: آموزش‌های همگانی را نیز در دستور کار داریم تا در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را به مردم آموزش دهیم.

مرادی با بیان اینکه مانورهای مدیریت بحران هم در مجموعه شهرداری و هم با همکاری سایر دستگاه‌ها در خارج از بدنه شهرداری برگزار می‌شود، ادامه داد: آمادگی نیروهای شهرداری در پایگاههای پشتیبانی، خرید و تکمیل تجهیزات مدیریت بحران و آمادگی کارکنان برای استفاده از این تجهیزات در شرایط بحران وجود دارد.

وی با بیان اینکه امسال انجام پروژه‌های پژوهشی در دست اجرا قرار گرفته است، گفت: اولویت اول پروژه پهنه‌بندی خطر شهر اصفهان و موضوع فرونشست شهر است که قرارداد آن آماده و مصوبه شورای شهر دریافت شده و امیدواریم این پروژه به زودی اجرایی شود.

مدیر پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: دیگر پروژه مطالعاتی، طرح جامع پدافند غیرعامل است که در دستور کار قرار گرفته و امسال اجرایی خواهد شد.

کد خبر 341925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.