کاهش تورم از ثمرات حمایت مردم از کالای ایرانی است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: غرب به شدت از پیوند مقاومت به سرزمین ‏های اشغالی هراسان است و می‏داند سوریه با ثبات این پیوند را ایجاد خواهد کرد از این جهت رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مانع حضور و نفوذ ایران در سوریه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: روز سوم و چهارم و پنجم شعبان، سالروز میلاد اباعبدالله الحسین(ع) و پرچمدار دفاع از حریم ولایت حضرت اباالفضل العباس(ع) و سفیر پیام کربلا امام سجاد(ع) است به ‌همین مناسبت این سه روز فرخنده به روز پاسدار و جانباز و آزادگان نامگذاری شده است.

وی افزود: پاسداران، جانبازان و آزادگان، نمادهای عزت، شرف و استقلال این کشور هستند، غیور مردانی که با حضور فداکارانه، فعالانه و خستگی ‌ناپذیر خود در عرصه‌های مختلف از جمله سال‌های دفاع مقدس، امنیت، آسایش و سرافرازی را در میهن عزیز اسلامی برقرار و پابرجا کرده‌اند.

امام جمعه فولادشهر با اشاره به نامگذاری سه اردیبهشت ماه تحت عنوان روز ملی کار آفرینی گفت: امسال را مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند و به عقیده بیشتر صاحب‌نظران اقتصادی، یکی از ابعاد مشارکت عموم مردم برای پیشرفت اقتصادی کشورها «مصرف کالای تولید داخل» است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین دلایلی که مردم باید به سمت مصرف کالای داخلی بروند نخست افزایش ثروت ملی است و این مهم محقق نخواهد شد مگر آنکه خرید و مصرف کالای داخلی با قوت انجام گیرد و این مسئله موجب گردش مالی در کشور شده و در راستای افزایش ثروت ملّی تعریف می‌شود.

سرافراز اضافه کرد: ایجاد کار و اشتغال یکی دیگر از دلایل اهمیت حمایت از کالای ایرانی است که موجب رونق کسب‌ و کار و ایجاد اشتغال در کشور شده و کاهش نرخ بیکاری در جامعه را به همراه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: البته در این میان افزایش ابتکارات تولیدکنندگان نیز بسیار حایز اهمیت بوده و قطعا با خرید و مصرف کالای داخلی به تولیدکننده امکان خلاقیت و ابتکار در راستای بهبود کالای تولیدی داده می‌شود و این ابتکارات روزبه‌روز در صنعت، خدمات و کشاورزی افزایش می‌یابد.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: کاهش تورم یکی دیگر از ثمرات حمایت مردم از کالای ایرانی است، بنابراین روی آوردن به کالای تولید شده در داخل موجب افزایش تولید شده و زمانی که تولید داخلی افزایش پیدا کند، قیمت کاهش یافته و تورم کم می‌شود.

وی افزود: حمایت از کالای ایرانی حرکت در مسیر رفاه عمومی را رقم زده و وقتی مردم از تولید داخلی استفاده کنند، رشد و توسعه جامعه را به همراه دارد؛ چراکه با مصرف تولیدات داخلی، تولید افزایش می‌یابد و با تولید انبوه، کالا ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده می‌رسد و وقتی کالا ارزان شود، قدرت خرید مردم بالا می‌رود و جامعه به رفاه نسبی می‌رسد.

سرافراز تصریح کرد: رشد و توسعه اقتصادی کشور نیز از ثمرات حمایت از کالای ایرانی بوده و با حمایت مردم از تولید داخلی، رشد اقتصادی کشور افزایش می‌یابد و با استمرار این موضوع رغبت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشور به‌دلیل وجود امنیت اقتصادی (روند افزایشی رشد اقتصاد داخلی) بیشتر شده و این موضوع به رشد و توسعه اقتصادی کشور می‌انجامد.

وی یادآور شد: کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله مسایلی است که با تحقق شعار سال به دست می آید چراکه وقتی به‌واسطه مصرف کالای تولید داخلی، میزان تولید افزایش یابد به همان میزان از نرخ بیکاری جامعه کاسته می‌شود و به دنبال آن از بروز مشکلات اجتماعی نیز کاسته می‌شود؛ اما اگر همچنان مردم به خرید کالای خارجی اقبال داشته باشند، بیکاری افزایش می‌یابد و در پی آن فقر، بزهکاری و... اوضاع نامناسب اقتصادی را برای خانوار ایرانی به همراه خواهد داشت.

امام جمعه فولادشهر تاکید کرد: حمایت از کالای ایرانی از تهاجم فرهنگی نیز جلوگیری خواهد کرد و هر کشوری کالاهایش را در هر زمینه‌ای با توجه به فرهنگ خود تولید می‌کند که همین امر یکی از راه‌های مهم انتقال فرهنگ‌ها است.

وی متذکر شد: وارد کردن کالای خارجی به‌طور حتم با فرهنگ کشور تولیدکننده همراه خواهد بود که می‌تواند گاهی آثار سویی بر نگرش مصرف‌کننده‌ها، به‌ویژه جوانان داشته باشد و اگر از تولید ملی حمایت شود، می‌توان همان کالا را با فرهنگ ایرانی تولید و از پیامدهای جانبی آن جلوگیری کرد.

سرافراز در ادامه با اشاره به حمله اخیر مثلث شوم غربی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه گفت: دونالد ترامپ که روزگاری اوباما را به‌خاطر تصمیمش مبنی بر حمله به سوریه، «احمق» خطاب کرده بود، خود امروز به سوریه حمله کرد و نباید فراموش کرد ماجرای حمله شیمیایی به دومای سوریه، یک بار دیگر نیز در پنج سال پیش یعنی سال ۱۳۹۲ تکرار شده بود.

وی عنوان کرد: در آن سال نیز آمریکایی‌ها همین ماجرا را پی گرفتند و دولت سوریه تمام تسلیحات و انبارهای شیمیایی خود را تحت نظارت سازمان ملل امحا کرد و باید توجه داشت مهم‌ترین محرک غرب برای حمله به سوریه، وضعیت با ثبات این کشور و قرار داشتن در نوک محور مقاومت است.

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه ناقوس شکست رژیم صهیونیستی به گوش می رسد، خاطرنشان کرد: غرب به شدت از پیوند مقاومت به سرزمین‌های اشغالی هراسان است و می‌داند سوریه با ثبات این پیوند را ایجاد خواهد کرد از این جهت رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مانع حضور و نفوذ ایران در سوریه شود.

وی افزود: حمله صهیونیست‌ها به سوریه به‌ منظور رساندن این پیام به ایران بود چراکه نظم منطقه در حال چرخش به سمت محور مقاومت همسو با ایران است و مرحله کنونی مرحله حساسی در فهم نظم جدید دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری در نگاه توحیدی، حضور توام با جنایت و ظلم در مقابل عدالت خواهان و مستضعفان محکوم به شکست است.

کد خبر 341900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.