لزوم مشارکت مردم در حل بحران خشکسالی

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز مسئله کم آبی بسیار جدی تر از سال های گذشته بوده و طبق نظر کارشناسان این مسئله در ۵۰ سال اخیر بی سابقه است بر همین اساس همه باید تلاش کنیم تا بتوانیم زاینده رود را احیاء کرده و از مرز بحران آب در استان اصفهان عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در همایش پیاده روی خانوادگی، روز زمین پاک اظهار کرد: مسئله توجه به حفاظت از محیط زیست و ذخایر طبیعی از جمله مسایلی است که نیازمند فرهنگ سازی است تا در آینده‌ای نه چندان دور به دلیل کم توجهی و حتی تخریب محیط زیست به ویژه زمین با خطر نابودی آن مواجه نشویم.

وی افزود: امروز باید به مسایل مهمی همچون مدیریت مصرف، کاهش و بازیافت پسماند و زباله متمرکز شویم، چرا که متاسفانه وضعیت فعلی الگوی مصرف، جوامع انسانی را در ابعاد مختلف درگیر خود کرده است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: امروزه متاسفانه در حوزه مصرف آب، انرژی و دیگر مصارف به لحاظ توجه به حقوق نسل‌های آینده از الگوی صحیحی پیروی نمی‌کنیم و بر همین اساس این مهم نیازمند بازنگری جدی است تا با چالش های سنگین مواجه نشویم.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی و آموزش مبانی محیط زیست به گروه‌های هدف و همچنین فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست و حساس کردن افکار عمومی در مقابل این جفای انسان به طبیعت یکی از کارآمدترین روش‌هایی است که ما نیز در شهرستان لنجان باید آن را مورد توجه قرار دهیم.

صفرخانلو اضافه کرد: امروز متاسفانه اتفاقات خوبی برای زاینده رود رخ نداده و شاهد خشک شدن این ستون فقرات استان اصفهان هستیم بر همین اساس احیاء رودخانه زاینده رود بحثی است که از ابتدای آغاز فعالیت مهرعلیزاده به عنوان استاندار اصفهان مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امروز رفع بحران آب اولویت نخست استان اصفهان و شهرستان لنجان است، عنوان کرد: متاسفانه مسئله آب در استان اصفهان در دهه‌های گذشته مورد غفلت واقع شده و انجام این مهم انجام کاری زمین مانده در سطح ملی به‌شمار می‌آید بر همین اساس استاندار اصفهان از روزهای ابتدای کار وقت قابل توجهی را به این حوزه اختصاص داده اند و ما نیز بیش از نیمی از وقت خود را صرف مسایل آب شرب، کشاورزی و رفع چالش های موجود در این حوزه کرده ایم.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه امروز نیازمند همت عمومی برای حل بحران آب هستیم، خاطرنشان کرد: امروز مسئله کم آبی بسیار جدی تر از سال های گذشته بوده و طبق نظر کارشناسان این مسئله در ۵۰ سال اخیر بی سابقه است بر همین اساس همه باید تلاش کنیم تا بتوانیم زاینده رود را احیا کرده و از مرز بحران آب در استان اصفهان عبور کنیم.

وی متذکر شد: امروز باید باور کنیم بحران آب جدی است و این مسئله را جدی بگیریم و به سمت مصرف بهینه منابع اب حرکت کنیم و قطعا در این حوزه نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

صفرخانلو تاکید کرد: نباید فراموش کرد مسئله محیط زیست مسئله ای نیست که تنها به صورت حاکمیتی بتوان آن را حفظ کرد بلکه نیازمند عزم عمومی هستیم و بر همین اساس امروز کار زیبایی به همت شهرداری و شورای اسلامی رخ داد و مردم نیز خود احساس وظیفه کردند و در صحنه حضور یافتند تا بستر رودخانه زاینده رود را از زباله پاک کنند.

وی افزود: طبق گزارش های ارایه شده در دیگر شهرهای ۹ گانه و روستاهای شهرستان لنجان نیز پاکسازی بستر رودخانه زاینده رود از زباله در حال انجام است و تا جایی که وقت اجازه بدهد در این برنامه ها حضوری فعال خواهیم داشت تا همه بدانند مسئله محیط زیست مسئله ای مهم بوده و همه مردم باید به آن توجه کنند.

کد خبر 341896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.